Karabin fajniejszy od blastera. Beta Battlefielda 1 bardziej popularna od testów Battlefronta

Karabin fajniejszy od blastera. Beta Battlefielda 1 bardziej popularna od testów Battlefronta06.09.2016 18:30
Bartosz Stodolny

Nikogo nie interesuje I Wojna Światowa, mówili. Chcemy powrotu do korzeni i Drugiej Wojny, mówili...

Swego czasu Elektronicy chwalili się, że beta Battlefronta była najpopularniejszą wśród wszystkich organizowanych przez firmę. Ponad 9 milionów graczy faktycznie robi wrażenie, dodatkowo potęgowane przez fakt, że w szczytowym okresie gwiezdnowojenną produkcję testowało 374 tysiące osób w tym samym czasie.

Te liczby blendą przy tym, co udało się wykopać ze statystyk otwartej bety Battlefielda 1. Otóż według strony Player Stats Network serwery gry odnotowały 681 tysięcy graczy online naraz, uwzględniając wszystkie platformy. Dla porównania, poprzedni Battlefield, czyli Hardline, może pochwalić się wynikiem 387 tysięcy grających w tym samym czasie.

Oczywiście nie oznacza to od razu, że nowy Battlefield sprzeda się świetnie i pobije na przykład Battlefronta, który trafił do sklepów w liczbie ponad 13 milionów egzemplarzy. Przede wszystkim beta jest darmowa, a udział w niej nie jest obwarowany żadnymi warunkami dodatkowymi, jak złożenie zamówienia przedpremierowego. Do tego dochodzi fakt, że to pierwszy raz od lat, kiedy duży sieciowy FPS zamiast iść w przyszłość, cofa się do dawnych czasów. I to nie II Wojny Światowej, tylko jeszcze wcześniej.

Nie zapominajmy też, że największy konkurent nowego Battlefielda, Call of Duty: Infinite Warfare, nie spotkał się z przychylnym odbiorem wśród graczy. Idea gry osadzonej w przyszłości większości się przejadła, a tutaj nie dość, że będziemy walczyć w kosmosie, to jeszcze towarzyszącego temu tytułowi remastera Modern Warfare dostaniemy tylko w kompecie z nową grą.

Nic dziwnego zatem, że beta Battlefielda 1 bije rekordy popularności. Żeby było jeszcze ciekawiej, choć testy zakończą się w najbliższy czwartek, 8 września, to na oficjalnym Twitterze gry pojawiła się informacja, że DICE i EA przyjmują sugestie odnośnie dodania to bety jeszcze jednej mapy. Czy dostaniemy coś nowego do 8 września? To się okaże, natomiast patrząc na ogromne zainteresowanie testami nie zdziwię się, jeśli faktycznie nowa mapa się pojawi.

Bartosz Stodolny

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.