Już jutro w Battlebornie pojawią się mikropłatności

Już jutro w Battlebornie pojawią się mikropłatności15.06.2016 11:24
Patryk Fijałkowski

Odłóżcie pochodnie - twórcy asekuracyjnie przypominają, że zapowiadali je już kilka miesięcy temu.

Czy Battleborn powinien bać się Overwatch? - pytałem przed premierą obu gier. Wtedy rozważania opierały się na doświadczeniach z wersji beta obu gier, teraz tytuły walczą już ze sobą w sklepach, i tak, Battleborn powinien bać się Overwatch. Mimo że pod względem mechaniki jest znacząco inną produkcją, to jednak Blizzard święci triumfy, zgarniając lepsze recenzje i więcej graczy. O Overwatch mówią wszyscy. O Battelbornie... niektórzy. Bartek spodziewał się już tego, pisząc przychylną recenzję.

Niestety, aktualizacja, która jutro wejdzie do gry Gearboxa, nie przysporzy jej pewnie więcej fanów. Wprowadzi bowiem mikrotransakcje w postaci nowej waluty Platinum, za którą kupimy skórki i pozy dla postaci, a w przyszłości pewnie inne duperele. Przepraszam, powiedziałem "duperele"? Cofam to. W końcu rozważany właśnie w studiu przyrost punktów doświadczenia czy zdobywanych kredytów to już nie tylko kosmetyka - choć niby żadna z potencjalnych ofert ma nie zachwiać balansem rozgrywki... Dobrze, ale nawet jeśli w to uwierzymy, to najnowsza aktualizacja Battleborna wciąż może wiele osób rozzłościć. Dlaczego?

Po pierwsze - jedynym sposobem, żeby zdobyć walutę Platinum, jest wydanie na nią prawdziwych pieniędzy. Nie ma w grze magicznych skrzynek, z których możemy ją wydobyć, a przeciwnicy nie upychają jej sobie po kieszeniach. Chcesz bajerancki strój dla Kleese'a? Płać 5 dolców za pakiet 700 punktów Platinum, a starczy ci na skórkę i jeszcze jedną pozę. Masz ochotę na większe zakupy? To może 9300 platynek za 50 dolców? Bo wiesz, w grze tego nie zarobisz.

Po drugie - ludzie zwyczajnie nie lubią mikrotransakcji. Szczególnie takich dodawanych po premierze gry. Pamiętacie jeszcze piekiełko, jakie rozpętało się po wprowadzeniu płatnych wierteł do PayDaya 2? Autorzy Destiny i Call of Duty: Black Ops 3 - podobnie jak twórcy Battleborna - mikrotransakcje dorzucili po premierze, najprawdopodobniej po to, by uniknąć złości recenzentów i potencjalnie niższych ocen.

To w końcu drażliwy temat. Kiedy Forzy Motorsport 5 dostało się w recenzjach za mikropłatności, "szóstka" wprowadziła je... ale dopiero jakiś czas po premierze, kiedy wynik na Metacriticu i w świadomości graczy już się ustabilizował. W tym kontekście Gearbox broni trochę fakt, że wspomniał o mikrotransakcjach związanych z kosmetyką w jednej z marcowych notek na oficjalnej stronie, ale było to bardziej bąknięcie niż konkretne ogłoszenie. I skoro wiedzieli o tym już 2 miesiące przed premierą, czemu nie mogli wprowadzić tej nieszczęsnej opcji od początku?

Jeszcze pół biedy gdy sama gra jest darmowa, a płatności są po prostu dla graczy, którym nie chce się poświęcać czasu na zdobycie zawartości podczas rozgrywki. Grając w Hearthstone'a, nigdy nie odczułem potrzeby zaopatrzenia się w złoto, za które musiałbym sypnąć złotem z portfela. Gra zawsze pozostawiała mi wybór.

Podobnie jak Overwatch - tam też można kupić duperele za prawdziwe pieniądze, ale równie dobrze można je zdobyć grając. W Battlebornie takiej opcji póki co nie uświadczymy. Choć tak naprawdę te mikrotransakcje mogą być najmniejszym problemem tytułu Gearboxa.

Patryk Fijałkowski

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.