Jak wyszła premiera Outriders? Wielki sukces i masa problemów

Jak wyszła premiera Outriders? Wielki sukces i masa problemów02.04.2021 10:05
Outriders
Źródło zdjęć: © People Can Fly

1 kwietnia ruszyły serwery Outriders. Najpierw wpuszczono grających na konsolach PlayStation i Xbox, potem użytkowników PC. Liczba graczy była gigantyczna. Liczba tych, którzy nie dali rady zagrać, również.

Zacznijmy od dobrej wiadomości. "Outriders" miało fenomenalny start jeśli chodzi o zainteresowanie. Najwyraźniej działające od 25 lutego demo zrobiło swoje. O ile dane z sieci PlayStation i Xboksa nie są powszechnie dostępne, tak konkretne liczby podaje Steam. I dziś w nocy łącznie grało prawie 112 tys. osób.

Najpopularniejsze gry na Steamie, Źródło zdjęć: © Steam
Najpopularniejsze gry na Steamie
Źródło zdjęć: © Steam

Jeszcze lepiej sytuacja wyglądała na Twitchu. Wczoraj odnotowaliśmy, że około godziny 22:00 "Outriders" było szóstą najchętniej oglądaną grą. Naraz miało ponad 160 tys. widzów, tylko o 20 tys. mniej niż "League of Legends".

Biorąc pod uwagę rangę premiery i długotrwałą popularność innych tytułów, trzeba uznać to za zdecydowany sukces i pogratulować twórcom.

Outriders - problemy z połączeniem

Premiera stricte sieciowej gry (tryb dla jednego gracza też opiera się na połączeniu z internetem) zawsze wiąże się z problemami technicznymi, to jasne. Ale chyba wszyscy, łącznie z twórcami, byli zaskoczeniu skalą ich występowania w dniu premiery "Outriders". W końcu od ponad miesiąca działa demo, swoista wersja beta, która w teorii powinna zapewnić łagodny start.

Tymczasem od mniej więcej 19:00 do późnych godzin nocnych każdy możliwy kanał komunikacji był zalany informacjami od graczy o problemach. "Outriders" nie pozwalało wejść do menu głównego, już na poziomie logowania do niego wyrzucało komunikat o błędzie łączności. Co ciekawe, w menu logowania brakuje przycisku powrotu do pulpitu, trzeba ratować się starym Alt+F4.

Na tym kłopoty się nie kończyły. Problemy opanowały także matchmaking i crossplay. People Can Fly musiało w którymś momencie wyłączyć system łączenia się między platformami.

I w końcu ci, którym udało się już dostać do gry, mogli w dowolnym momencie z niej wylecieć. Wczoraj Paweł Hekman spędził ponad godzinę, próbując się zalogować. Udało nam się wspólnie pograć ok. 30 minut, po czym serwer się rozłączył i po kilku kolejnych próbach daliśmy sobie spokój - zwłaszcza widząc multum wpisów o problemach na Discordzie, Twitterze czy Facebooku.

Jakby tego było mało, niektórzy gracze doświadczali także nieprzyjemności podczas samego grania. Użytkownicy opisywali, że gra regularnie im się zacina, a "Outriders" działa i wygląda gorzej niż podczas grania w demo. Efekt? 3407 opinii na Steamie, których średnia została uznana jako "Mieszana".

People Can Fly szybko zwarło szeregi, na Twitterze i Reddicie zbierają najważniejsze błędy i informują o wdrażanych poprawkach.

Jak zauważa na Twitterze Michał Król, liczba pozytywnych ocen rośnie. Od 70% pozytywnych opinii Steam zmienia uśrednioną opinię na "Przeważająco pozytywną". Wygląda na to, że działania PCF po problematycznym starcie dają efekt.

Trzymamy kciuki za uporanie się z problemami. I próbujemy z Pawłem zaatakować serwery dzisiaj.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.