Fortnite wreszcie dostępny w sklepie Google Play

Fortnite wreszcie dostępny w sklepie Google Play22.04.2020 11:24

Epic Games już aż tak bardzo nie przeszkadza wysoka prowizja, ale gigant i tak ma sporo zastrzeżeń.

Google kontra Epic Games - 1:0 dla twórców Androida. Tak można podsumować długi, korespondencyjny pojedynek gigantów. Fortnite przez długi czas nie był dostępny w oficjalnym sklepie Google Play. Powód? Oczywiście pieniądze.

Google zgarnia 30 proc. przychodów ze sprzedaży przez Sklep Play. Jako że Fortnite osiągął kosmiczne zyski, Epic Games nie chciał dzielić się milionami. I dlatego przez 18 miesięcy twórcy mobilnego i komputerowego hitu wychodzili z założenia, że kto będzie chciał zagrać w Fortnite na Androidzie, ten sobie poradzi. Czyli po prostu wejdzie na oficjalną stronę gry i pobierze instalator.

Oczywiście takie rozwiązanie miało pewne wady. Oszuści natychmiast wykorzystali fakt, że Fortnite nie jest dostępny w oficjalnym sklepie Google. Cyberprzestępcy tworzyli fałszywe strony lub wypuszczali do sieci trefne instalatory. Każdy, kto nadział się na niesprawdzoną witrynę, wpadał w kłopoty.

Ale ostatnio Fortnite nie radził sobie tak dobrze, jak na początku. A przynajmniej tak uważała agencja Nielsen, według której zyski uzyskiwane z Fortnite’a “zaliczają stopniowy spadek i osiągają najniższy poziom od listopada 2017 r” - głosił news z lutego.

Epic Games zakwestionował dokładność raportów od SuperData, na podstawie których powstały analizy. Nie zmienia to jednak faktu, że coś musiało zmartwić szefów Epic Games, skoro Fortnite jednak na Google Play ląduje.

Grę już możemy pobrać z oficjalnego sklepu Androida. Co oczywiste, Epic Games nie wspomniał nic o pieniądzach. Za to w wypuszczonym oświadczeniu skrytykowano Google za ich politykę - gigant zniechęca do ściągania aplikacji spoza Google Play (i trudno się temu dziwić, bo bardzo często to faktycznie zagrożenie), co utrudnia prowadzenie biznesu każdemu, kto nie chce dzielić się zyskami z gigantem. Cios wyprowadzono, ale w Google mogą się uśmiechnąć, bo właśnie Epic Games pokazał, że prędzej czy później każdy do oficjalnego sklepu Androida trafi.

Oczywiście można spojrzeć na sprawę inaczej - w tym sporze nie ma wygranego, bo Google rzeczywiście nie dostał pieniędzy pochodzących z rewelacyjnej sprzedaży Fortnite'a. A 30 proc. z miliardów to już coś. Można podejrzewać, że gdyby gra dostępna była wcześniej w Google Play, Fortnite miałaby jeszcze więcej pobrań, co sprawia, że i w Epic mają czego żałować. Wygodniej ściągać z pewnego źródła niż szukać alternatywnych metod.

Moim zdaniem to jednak Google udowodnił swoją siłę. Skoro nawet Epic Games w końcu musiał się ugiąć, to tym bardziej wyjścia nie mają mniejsi. Właśnie taki przekaz płynie z tego sporu.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.