Final Fantasy XV na pewno nie pogardzi mobilnym MMO od szalenie popularnego studia

Final Fantasy XV na pewno nie pogardzi mobilnym MMO od szalenie popularnego studia09.11.2016 12:40
Adam Piechota

My chyba także nie ucierpimy.

Machina marketingowa piętnastego Final Fantasy to gigantyczny kombajn. Jak odbić sobie dekadę developmentu? W każdy możliwy sposób. Stad kolekcjonerki, zróżnicowane DLC-ki, stąd anime, które oglądamy w sieci (Brotherhood), albo film, który - "stety" lub nie - ominął europejskie kina. Stąd plan rozbudowywania produkcji jeszcze bardzo długo. I stąd zapewne niemała gra mobilna, jaka będzie towarzyszyć premierze "piętnastki". Nie myślcie, że szybko pozbędziemy się ślicznej buźki Noctisa (spokojnie, to ironia) z naszej części Internetu.

Zaskakujące, z jaką pompą planowana jest mobilna apka. Square jako wydawca ma już na koncie niejeden ciekawy romans z tym rynkiem (wiecie mobilna Lara, Hitman czy Deus Ex), ale po raz pierwszy pichci coś z tak dużym producentem. Za przenośne MMO, które będzie bazować na Final Fantasy XV, odpowiada Machine Zone, czyli developer jednych z najpopularniejszych gier mobilnych, Game of War czy Mobile Strike. Czego możemy się spodziewać? "Połączenia postaci, fabuły i ścieżki dźwiękowej FF XV z technologią Machine Zone" i ze słów, jakie zostały napisane w notce prasowej japońskiego giganta wynika, że gameplayowo nie będzie to dalekie od dotychczasowych hitów tego developera.

Mobile Strike: Arnold Schwarzenegger in "Defense" FULL VERSION

To niemała wiadomość, naprawdę. Co innego apka towarzysząca jakiejś większej premierze (ze względu na to, że dawno temu przestałem je pobierać, przypomnę starsze "wspomagacze" do Assassin's Creed: Black Flag lub Need for Speed Rivals), a co innego chęć stworzenia gigantycznego (jak na mobilne standardy) MMO, które - biorąc pod uwagę popularność studia, któremu to zlecają - szybko stanie się dużo popularniejsze niż prawdziwe Final Fantasy XV. To jeden z tych całkiem genialnych ruchów, jakie obserwujemy czasem na styku naszego rynku z rynkiem mobilnym. Choć pod względem potencjału gdzieś odrobinę niżej niż Super Mario Run (o Poksach nawet nie wspominajmy).

Zwłaszcza że Machine Zone to niezły fenomen. Game of War w 2015 roku potrafiło generować milion dolarów zysku dziennie. I pewnie gdyby nie nagła eksplozja Niantic, nadal pozostawaliby na szczytach mobilnych rankingów. Ach, to im "zawdzięczacie" te wszędobylskie reklamy z Arnoldem Schwarzeneggerem oraz Kate Upton. W tym przypadku trudno nawet jednogłośnie stwierdzić, czy to Final Fantasy XV pomaga Machine Zone, czy też może wyjdzie zupełnie na odwrót. Więcej informacji o tym MMO poznamy pewnie niedługo. Wszak premiera "piętnastki" to już kwestia kilkunastu dni!

Adam Piechota

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.