Electronic Arts robi "własne E3". Tylko dla siebie i graczy

Electronic Arts robi "własne E3". Tylko dla siebie i graczy27.01.2016 21:25

Electronic Arts ogłosiło, że rezygnuje w tym roku z tradycyjnej obecności na targach E3 w Los Angeles. Zamiast tego skoncentruje się na organizowanych przez siebie imprezach, kierowanych bezpośrednio do graczy.

W 2007 targi E3, po wielu latach rozpoznawalności jako największa i najważniejsza impreza branżowa na świecie, doczekały się znaczącej redukcji. Ich organizator, amerykańska ESA oraz wystawcy zdawali się zgadzać - impreza tak wielka, rozbuchana i pochłaniająca tak wiele pieniędzy niczemu nie służy. Zamiast tego w latach 2008 i 2009 zorganizowano znacznie mniejsze, nastawione bardziej na kontakty biznesowe imprezy pod nazwą E3 Media and Business Summit.

I nagle okazało się, jak bardzo brakowało graczom tego trzydniowego święta zapowiedzi, obietnic, trailerów i entuzjastycznych konferencji prasowych. Wyszło na to, że chociaż wszyscy narzekali na tę teoretycznie zamkniętą imprezę, to życie bez niej okazało się jeszcze trudniejsze. Pozbawione całej tej oprawy informacje na temat nowych gier z jakiegoś powodów nie ekscytowały tak bardzo. Może po prostu przyzwyczailiśmy się do tych targów, ale wyszło na to, że E3 jest nam wszystkim potrzebne.

I nagle okazało się, jak bardzo brakowało graczom tego trzydniowego święta zapowiedzi, obietnic, trailerów i entuzjastycznych konferencji prasowych. Wyszło na to, że chociaż wszyscy narzekali na tę teoretycznie zamkniętą imprezę, to życie bez niej okazało się jeszcze trudniejsze. Pozbawione całej tej oprawy informacje na temat nowych gier z jakiegoś powodów nie ekscytowały tak bardzo. Może po prostu przyzwyczailiśmy się do tych targów, ale wyszło na to, że E3 jest nam wszystkim potrzebne.

W końcu więc ESA uległa i w 2009 roku ogłosiła powrót do dawnej formuły E3. Od tamtego czasu targi odbywają się regularnie, a organizowane w ich trakcie konferencje oglądają na żywo w sieci miliony graczy na całym świecie. Tyle tylko, że znów zaczyna pojawiać się wrażenie, że impreza ta zaczyna już niektórych męczyć.

Pierwsze było Nintendo, które już w 2013 zdecydowało o rezygnacji z tradycyjnej targowej konferencji. Zamiast tego firma zorganizowała transmisję w sieci, w której informowała o swoich planach bezpośrednio graczy. Trzyma się tego do dziś.

Nintendo Digital Event @ E3 2015

Teraz zaś podobną w wymowie decyzję podjęło Electronic Arts.Firmapoinformowała, że w swoich działaniach związanych z targami ograniczy się do poprzedzającej je konferencji, rezygnując w prezentowania w halach E3 swoich gier. Zamiast tego zorganizuje w tym samym czasie dwie imprezy - w Los Angeles i Londynie. Obie otwarte będą dla wszystkich graczy.

EA Play, bo tak nazwane zostały oba wydarzenia, odbędą się w poprzedzających E3 dniach 12-14 czerwca (LA) i 12 czerwca (Londyn). W ich trakcie wszyscy odwiedzający odpowiednio ClubNokiai centrum konferencyjne The Mermaid będą mogli bezpłatnie zapoznać się z nadchodzącymi grami z oferty E3. Ich pełna lista ma zostać podana w najbliższych miesiącach.

Czy oznacza to początek końca E3? Na razie raczej nie. Pojawia się jednak inne pytanie - czy coraz więcejfirmnie zacznie wychodzić z założenia, że impreza organizowana (przynajmniej w teorii) wyłącznie dla dziennikarzy ma jeszcze sens.

[źródła:VG247,Polygon,Wikipedia]

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.