Dzięki mikrotransakcjom zaszytym w Halo 5: Guardians, pula Halo World Championship dobiła do 2,5 miliona dolarów

Dzięki mikrotransakcjom zaszytym w Halo 5: Guardians, pula Halo World Championship dobiła do 2,5 miliona dolarów23.02.2016 14:52
Maciej Kowalik

Początkowo wynosiła milion, ale gracze wykupili naprawdę dużo pakietów rekwizycji.

Więc znów - niby nikt nie chce mikrotransakcji, ale gdy już się pojawią, to wydawca może zacierać łapki z zadowolenia. W przypadku Halo 5: Guardians jest o tyle dobrze, że część (nie wiadomo dokładnie jak wielka) pieniędzy z zakupów pakietów rekwizycji wraca do społeczności pod postacią nagród w mistrzostwach świata.

Na Gamescomie w 2015 roku ogłoszono, że najlepsi zawodnicy powalczą o milion dolarów. Potem Microsoft informował, że dzięki mikrotransakcjom pula podskoczyła do 1,5 miliona. Teraz okazuje się, że w Hollywood gra będzie się toczyć o 2,5 miliona dolarów. To całość puli nagród. Najlepsza drużyna wróci z zawodów bogatsza o okrągły milion. Powalczy o niego 16 ekip.

Prawie każda duża strzelanina stawiająca na multiplayer ma już mikropłatności. Nawet jeśli takie Destiny czy Call of Duty: Black Ops 3 nie miały ich w dniu premiery, by nie mącić wody i narażać się na krytykę, to teraz już mają. Wyjątkiem jest chyba tylko Battlefront, co można potraktować jako swego rodzaju niespodziankę, ale... nie zakładałbym się, że EA wytrzyma w swoim postanowieniu do końca roku.

16 ekip, które powalczą w USA w mistrzostwach Halo to elitarne grono, ale gdyby tak wydawcom nagle coś odbiło i część mikropłatności zaczęli przeznaczać na finansowanie dodatków? Jawnie informując jaka część zysków idzie na ten cel? Chciałbym, by któryś spróbował...

Swoją drogą - Microsoft chwali się, że ten milion dla zwycięskiej drużyny będzie największą indywidualną nagrodą w historii konsolowego esportu. Nagroda indywidualna dla drużyny brzmi cokolwiek karkołomnie, ale jakoś chwalić się trzeba. Sama pula nagród by do tego nie wystarczyła, bo Liga Światowa Call of Duty w tym sezonie oferuje nagrody warte łącznie 3 miliony dolarów.

Do ponad 18 milionów z zeszłorocznego turnieju DOTA 2 The International 2015 brakuje jeszcze sporo, ale według EsportsEarnings 3 bańki kwalifikują się do piątki najwyższych nagród w światowym esporcie. Rok temu w lidze COD-a pula nagród zamknęła się w okrągłym milionie. Widać, że Activision wkracza w esport coraz mocniej.

[źródło: 1, 2]

Maciej Kowalik

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.