Dunniway: Powszechny model produkcji gier nie działa

Dunniway: Powszechny model produkcji gier nie działa02.10.2009 11:07
marcindmjqtx

Troy Dunniway, dyrektor konferencji SIGGRAPH do spraw gier i wiceprezes zajmującej się MMO firmy Globex Studios, uważa że wiele firm powszechnie stosuje źle dzialający model produkcji gier.

Jak stwierdził w wywiadzie dla Gamasutry, kluczem do sukcesu jest nie skupienie produkcji tytułu wewnątrz pojedynczego studia, ale jej globalizacja i upowszechnienie outsourcingu.

Deweloperzy gier, podobnie jak bardziej dojrzałe branże, muszą nauczyć się, że dystrybucja pracy i partnerstwo z innymi firmami w celu stworzenia lepszego produktu nie tylko jest w porządku, ale jest najlepszym możliwym rozwiązaniem. Czas już przyznać, że obecne modele produkcji większości firm nie dają się utrzymać w dłuższym okresie albo są całkiem beznadziejne.Według niego outsourcing produkcji gier do zewnętrznych, często zamorskich firm jest nie tylko sposobem na zmniejszenie kosztów, ale również na poprawienie jakości produktów oraz lepszej skalowalności i elastyczności zespołów, w zależności od danego projektu.

Wiele zespołów uważa, że wszystko, co wykonał ktoś inny jest gorsze. Niektórzy uważają więc, że outsourcing wcale nie oszczędza nam pieniędzy. Może to być prawdą w przypadku projektów i zespołów, które nie rozumieją, jak zarządzać relacjami z partnerami lub zespołów, które wybrały złych partnerów. W większości przypadków, outsourcing nawet grafiki jest pozytywnym doświadczeniem i dużą oszczędnością.Na dłuższą metę zapewne outsourcing będzie się coraz bardziej upowszechniał, a często już gramy w gry nie wiedząc, że jej fragmenty stworzył ktoś inny niż podpisane pod nim studio. Największym wyzwaniem jest chyba jednak właśnie kontrola jakości pracy partnerów, która jest trudniejsza niż w przypadku, gdy wykonywana jest na miejscu. W przypadku outsourcingu za granicę problemem bywają również spore różnice kulturowe.

[via Gamasutra]

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.