Crackdown 3 znowu opóźniony. Microsoft przywita nową konsolę tylko jedną swoją grą

Crackdown 3 znowu opóźniony. Microsoft przywita nową konsolę tylko jedną swoją grą17.08.2017 10:32
Maciej Kowalik

Od premiery Xboksa 360 firma nie wydała tak małej liczby gry w roku. A ten rok miał przecież być ważny.

To przecież "rok Scorpio", jak po sylwestrowej zabawie ochrzciły go szychy z Microsoftu.

Może faktycznie premiera nowej konsoli przyćmi wszystko. Ale nawet jeśli, to będzie to zasługa wsparcia innych wydawców, którzy zapewnią swoim grom na nowej konsoli odpowiednie dodatki. Bo sam Microsoft jest golutki. Jeden Crackdown w te czy we wte i tak niewiele by tu zmieniał, ale jego kolejne opóźnienie wygląda po prostu źle. Choć nie powiem, żebym był szczególnie zaskoczony po tym, gdy w okolicach E3 Microsoft wolał pokazywać filmiki z Terrym Crewsem niż na poważnie, ustami zadowolonych z targowego dema graczy, chwalić się bliską grą.

Szefowa Microsoft Studios twierdzi, że opóźnienie jest potrzebne, by gra była lepsza.

I to zwykle jest prawda. Ostatecznie wolimy poczekać na produkcję, która tego czasu potrzebowała. Tyle, że przecież Crackdown 3 nie został zapowiedziany wczoraj, ani rok czy nawet dwa lata temu. Produkcję Ruffian Games pokazano światu w 2014 roku, jako apostoła cloud computingu, który pozwoli "podłączyć" Xboksa One do mocy obliczeniowych chmury. Od tego czasu mamy cykl opóźnień, plotek o skasowaniu i ponownych zapewnień, że Crackdown 3 jednak żyje. Wyszedł Xbox One S, wychodzi Xbox One X, a Crackdown dalej wyjść nie może. Ba, nie widziałem jeszcze żadnego materiału, który pozwoliłby mi wierzyć, że warto na niego czekać i traktować w kategoriach hitu na wyłączność.

4 Minutes of Crackdown 3 Gameplay - E3 2017

A tych Microsoftowi przecież brakuje. O ile można byłoby to zrozumieć w trakcie zwykłego cyklu życia konsoli, która jakoś tam się sprzedaje, to brak własnych, mocnych marek, które mogłyby ponieść nowego X-a ludowi rozczarowuje. Wizerunek Microsoftu jako firmy potrafiącej zadbać o takie rzeczy i tak jest przecież potężnie nadszarpnięty po skasowaniu Scalebound i wypuszczeniu z rąk umowy z EA dotyczącej marketingu FIFA 18. W tym roku jedną z najważniejszych zasięgowo marek w branży swoje konsole reklamować będzie Sony.

Pod koniec roku tytuł najpotężniejszej konsoli na rynku przejdzie z PS4 Pro na Xboksa One X. On sam znaczy niewiele, co pokazywaliśmy już na przykładzie lichego wsparcia jakiego swoim grom udzielają developerzy i wydawcy, gdy światła branżowych imprez już zgasną Activision, EA, Ubisfoft czy Bethesda nie mają swojej konsoli i nie obchodzi ich czy dla nowej gry, kupimy nowy sprzęt.

Zależeć powinno Microsoftowi i Sony, ale druga z firm wysilać się już nie musi, skoro ma na rynku jakieś dwa razy więcej konsol od konkurencji. A Microsoft wypuści w tym roku na półki sklepowe trzy tytuły: Halo Wars 2, Forzę Motorsport 7 i Super Lucky's Tale. Microsoft Studios od premiery Xboksa 360 nie miało tak mało gier.

Maciej Kowalik

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.