Chłopiec uratował siostrę przed atakiem agresywnego łosia. Po latach przyznano mu nagrodę

Chłopiec uratował siostrę przed atakiem agresywnego łosia. Po latach przyznano mu nagrodę29.03.2021 16:25
Chłopiec i posąg łosia
Źródło zdjęć: © Getty Images | Lev Fedoseyev

Oto historia, która brzmi jak scena z filmu. Hans z młodszą siostra szli skrótem przez las do szkoły. Tam zaatakował ich olbrzymi zwierz, a chłopcu udało się uratować siostrzyczkę... wykorzystując umiejętności nabyte dzięki grze "World of Warcraft".

Historia wydarzyła się w 2007 roku w Norwegii w małej miejscowości Leksivka. 12-letni Hans Jorgen Olsen i jego 10-letnia siostra pewnego poranka spóźnili się na szkolny autobus. Wybór pieszej trasy przez las okazał się fatalny, to właśnie tam dwójka została zaatakowana przez olbrzymiego łosia, który miał terroryzować okolicę od dłuższego czasu.

Dzieci rozbiegły się w dwie strony, ale starszy Hans chciał być pewien, że nic się nie stanie jego siostrze. I tu zaczęło się instynktowne działanie, połączone z doświadczeniem z "World of Warcraft". I nie chodzi o oczywiście o magiczne zaklęcia. Hans nie miał także schowanego za pazuchą topora ani miecza.

Jak sam opisywał, pierwszy do głowy przyszedł mu pomysł znany z gry, aby odwrócić uwagę łosia i skierować ją na siebie. Fani "WoW-a" doskonale znają ją pod nazwą "Taunt", czyli właśnie sprawienia, aby przeciwnik nie atakował innych osób z drużyny, tylko używającego umiejętności gracza.

World of Warcraft Classic, Źródło zdjęć: © Blizzard
World of Warcraft Classic
Źródło zdjęć: © Blizzard

Taktyka się powiodła, ale później przyszedł trudniejszy etap - ucieczka przed łosiem. Ta nie do końca się udała, wielki zwierz uderzył Hansa w plecy, wyrzucając go w powietrze. Hans miał niewiele czasu na kombinowanie, znów musiał zdać się na instynkt. I znów odruchowo przyszła taktyka, którą widział w grze.

Tą była umiejętność klasy Łowców o nazwie "Feign Death", czyli nic innego jak... udawanie, że jest się martwym. Znów zadziałało. Łoś obwąchał chłopca, uznał, że pokonał swojego przeciwnika i poszedł.

Historię opisywały media z całego świata. Dziś wraca na tapet, bo stała się inspiracją do stworzenia Gaming Champions Awards. Za akcją stoi G2A, polski sklep z kluczami do gier, który przez lata nie miał najlepszej prasy. Chcą w ten sposób "nagradzać tych, którzy używają gier, aby zmienić rzeczywisty świat".

26-letni Hans Jorgen Olsen jest jednocześnie pierwszym laureatem nagrody, którą stanowi gamingowy PC z kartą RTX 3070 i procesorem Ryzen 5 5600X.

Zobacz też: Co z bugami w Cyberpunk 2077? Prezes CD Projekt mówi wprost

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.