Capcom dzięki swoim hitom nie przestaje zarabiać

Capcom dzięki swoim hitom nie przestaje zarabiać02.08.2019 15:49
Łukasz Jarkiewicz

Firma cieszy się ze sprzedaży Residenta, Devil May Cry i Monster Huntera.

W sprawozdaniu finansowym Capcomu za poprzedni kwartał roku fiskalnego, obejmującego okres od 1 kwietnia do 30 czerwca, czytamy, że firma uzyskała przychód netto ze sprzedaży w wysokości 13 miliardów 977 milionów jenów (co stanowi wzrost o 1,4% względem tego samego okresu z 2018 roku) i dochód operacyjny na poziomie 7 miliardów 733 milionów jenów (tutaj różnica znacznie większa, bo nastąpił wzrost o 34,8% do samego kwartału poprzedniego roku).

Czytamy też, że przychody netto wyniosły 17 miliardów 938 milionów jenów i jest to 4,3-procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu do tego samego kwartału w ubiegłym roku. W przeliczeniu na nasze to ok. 650 milionów złotych.

W przypadku zysku operacyjnego (czyli tego przed opodatkowaniem) przychody  wyniosły 7 miliardów 703 miliony jenów (prawie 280 milionów złotych). I tutaj wynik robi wrażenie, ponieważ nastąpił wzrost o 50,8% względem tego samego okresu z 2018 roku.

Firma przypisuje sukces zwiększającej się bazie graczy Resident Evil 2, Devil May Cry 5 i Monster Hunter World, które zadebiutowały na pececie, PlayStation 4 i Xbox One. Warta uwagi jest trzecia pozycja z wyżej wymienionych, która w dalszym ciągu sprzedaje się równie dobrze pomimo premiery w sierpniu 2018 r. na komputerach. W ubiegłym miesiącu dowiedzieliśmy się o 13 milionach egzemplarzy wysłanych do sklepów, a już niebawem, we wrześniu, na konsolach zadebiutuje Iceborne. W styczniu również na blaszakach.

Monster Hunter: World - PS4 Announcement Trailer | E3 2017

W przypadku remake'a Resident Evil 2 mówi się o ponad 4 milionach sprzedanych sztuk. Devil May Cry natomiast przekroczył próg dwóch milionów w ciągu dwóch tygodni od debiutu. Przypomnę tylko, że obydwie gry pojawiły się na początku bieżącego roku. Poza udaną sprzedażą okazały się dobrymi grami, które otrzymywały wysokie noty u recenzentów.

Ciekawostką pozostaje fakt, że właśnie te tytuły zwiększyły zysk sprzedaży cyfrowej, która umożliwiła wysoką marżę.

Capcom już w ubiegłym roku wspominał, że zależy mu na wysokich ocenach niż dobrej sprzedaży, ale nie można powiedzieć, żeby zarobki nie odgrywały istotnej roli, bo odgrywają. O czym zresztą przeczytacie we wpisie Adama.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.