Blizzard świętuje sukces Diablo 4. A gracze są wściekli na zmiany

Blizzard świętuje sukces Diablo 4. A gracze są wściekli na zmiany20.07.2023 10:50
Diablo 4
Źródło zdjęć: © YouTube

Activision Blizzard publikuje raport finansowy za miniony kwartał. Tak Activision jak i Blizzard notują zyski dzięki Call of Duty oraz Diablo 4. Jednak gracze tej drugiej produkcji nie są zadowoleni zmianami, jakie pojawiły się w świecie Sanktuarium.

Activision Blizzard zalicza znakomity kwartał.

Drugi kwartał bieżącego roku finansowego był niezwykle udany dla Activision Blizzard. Powiedzieć, że spora w tym zasługa Diablo 4, to jak nic nie powiedzieć. Raport wskazuje, że najszybciej sprzedająca się gra w historii Blizzarda zdołała do tej pory przyciągnąć 10 mln graczy, którzy łącznie poświęcili na rozgrywkę 700 mln godzin.

  • W drugim kwartale przychody Blizzarda wzrosły o ponad 160 proc. względem analogicznego okresu ubiegłego roku.
  • Dochód operacyjny wzrósł ponad trzykrotnie rok do roku dzięki premierze Diablo 4.
  • Tym samym ustanowiono historyczny rekord - pęka bariera 1 mld dolarów przychodu za dany kwartał.

Activision też notuje zyski. Swoje dokłada rzecz jasna marka Call of Duty.

  • Przychody segmentu Activision wzrosły o 17 proc. w drugim kwartale, względem poprzedniego roku.
  • Dochód operacyjny to już wzrost o ponad 80 proc. Jak wskazano w raporcie, gracze nadal chętnie angażują się i inwestują w Call of Duty: Modern Warfare 2, a trzeci sezon rozgrywek okazał się najbardziej dochodowym w tej grze.
  • Cegiełkę dokłada Call of Duty: Mobile - wydatki graczy przekroczyły od momentu premiery 3 mld dolarów.

Diablo IV - wrażenia z bety. Czy warto czekać na premierę?

Diablo 4 rozbija bank, a gracze są niezadowoleni zmianami

Niebywały sukces Diablo 4 to fakt, jednak część graczy ubolewa nad zmianami, jakie wprowadza Blizzard. Tuż przed rozpoczęciem pierwszego sezonu w Diablo 4, opublikowano aktualizację, która eliminuje masę błędów, ale też zmienia balans postaci. Nie brakuje głosów krytyki, ponieważ niektóre ze sprawdzonych buildów stały się bezużyteczne, co zdaniem internautów odbiera radość z grania.

Płatny Battle Pass w Diablo 4 krytykowany

A konkretnie to jego płatna wersja. Blizzard najwyraźniej nie chce podążać śladami Fortnite czy Call of Duty. Okazuje się, że kupienie przepustki nie pozwoli graczom "zarobić" na kolejny sezon: Battle Pass Premium kosztuje 1000 sztuk platyny (wydatek ok. 50 zł), a gdy "wymaksujemy" dany sezon, to utrzymamy 666 wirtualnej waluty - resztę trzeba dokupić, sięgając po prawdziwe pieniądze. Oczywiście istnieje też darmowy wariant przepustki sezonowej, więc inwestycje nie są obowiązkowe.

Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.