Blizzard i Paradox wiedzą, jak dbać o swoich pracowników w trakcie pracy zdalnej

Blizzard i Paradox wiedzą, jak dbać o swoich pracowników w trakcie pracy zdalnej24.03.2020 10:53
Bartosz Witoszka

Paczki z artykułami pierwszej potrzeby to naprawdę miły gest.

Praca zdalna – dla niektórych zbawienie i oszczędność czasu przez brak dojazdów czy szykowania się do wyjścia, z kolei dla innych konieczność przeorganizowania działania pojedynczych zespołów, a nierzadko też całej firmy. Koronawirus zaskoczył nie tylko Polaków, ale na dobrą sprawę cały świat, przez co konieczne było wdrożenie odpowiednich procedur, które umożliwią najlepsze możliwe działanie wielu spółek bez konieczności ponoszenia dużych strat.

Taa, chyba nadawałbym się do pisania korporacyjnych raportów czy sprawozdań (ktoś chciałby zatrudnić?), ale w tym całym szaleństwie wielu umyka los pracowników, którzy również muszą odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Zamknięte szkoły i żłobki nie ułatwiają pracy z domu, nie mówiąc już o wychodzeniu po zakupy czy znalezieniu choćby chwili dla siebie. Nikt nie ma wątpliwości, że przejście na “home office” było koniecznością, ale część firm postanowiła pójść o krok dalej.

Pod koniec zeszłego tygodnia Blizzard zorganizował paczki dla pracowników z biura w Irvine w Kalifornii, w których znajdowały się rzeczy pierwszej potrzeby, takie jak ręczniki papierowe, papier toaletowy (ponoć cenna rzecz). Zdjęcie wrzucone przez Jensa Salvesena, menagera projektu w firmie, na Twitterze zrobiło niezłą furorę (ponad trzy tysiące interakcji przy koncie mającym mniej niż tysiąc obserwujących). Pracownicy mogli odebrać paczki na parkingu przy biurowcu, a Blizzard wyraźnie podkreśliła, że nie jest to jednorazowy prezent i w żaden sposób nie odbije się to na pensjach zatrudnionych.

Trzeba przyznać, że to bardzo miły gest, a Jesse Meschuk, globalny szef działu HR firmy, dodał, że podobną inicjatywę zorganizowano również w biurze w Austin w Teksasie. Oddziały firmy na całym świecie również mają przeprowadzić podobną akcję, jednak wszystko ma zależeć od możliwości danego biura.

Paradox również nie próżnuję pod tym względem i zorganizował paczki wypełnione kosmetykami, jedzeniem, kawą i – najważniejszym z najważniejszych, bez ironii – papierem toaletowym, które były dostarczone bezpośrednio do domu pracowników w Sztokholmie. Zadbano również o kręgosłupy osób pracujących przy biurku, dlatego część z osób dostała również ergonomiczne fotele. Sam od jakiegoś czasu pracuję na Markusie z Ikei i o mój Boże, komfort wszystkiego, co robię przy stole wzrósł kilkunastokrotnie.

Czy to gest PR-owy? No pewnie, bo przecież wszystko można było zorganizować bez wrzucania fotek na Twittera, ale nie zmienia to faktu, że sama akcja jest jak najbardziej godna pochwały.

Gdy w tych trudnych czasach wielu szuka sposobu na oszczędności czy stosuje nieczyste zagrywki (Dominik się chyba nie obrazi za pożyczenie frazy), jak choćby GameStop, to znalazło się też miejsce na coś miłego. Oby więcej takich akcji w przyszłości, bo wszystko wskazuje na to, że jeszcze trochę czasu przyjdzie nam spędzić w domach.

Bartek Witoszka

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.