Będzie „drugie E3” dla graczy obok targów dla prasy. Ile w tym sensu?

Będzie „drugie E3” dla graczy obok targów dla prasy. Ile w tym sensu?23.05.2016 17:08

ESA ogłosiła, że obok tegorocznych targów E3 odbędzie się druga impreza, przygotowana z myślą o graczach. Zaproszenia na nią udostępnione zostaną za darmo 20 tysiącom chętnych.

Samo E3 to od lat impreza przeznaczona wyłącznie dla branży. W teorii więc pojawiają się na niej dziennikarze, wydawcy i producenci gier, by dzielić się swoimi planami i perspektywami na (przynajmniej) najbliższy rok.

Sami gracze mogą sobie o niej najwyżej poczytać w internecie, chyba że akurat mieszkają w USA i znajdą jakiś sposób na zdobycie wejściówki. Swego czasu wystarczyło ponoć np. pracować jako sprzedawca w sklepie z grami. Znajdowali się więc tacy, którzy gotowi byli zatrudnić się na miesiąc przed E3 tylko po to, by móc się pojawić na targach i później zrezygnować z pracy.

Entertainment Software Association, czyli organizacja odpowiedzialna za targi E3, zdaje się regularnie modyfikować swoją wizję tej imprezy. I tak mieliśmy już próby ograniczania jej skali, znalezienia jej nowej formuły. Dyktowane one były przypuszczeniem, że tak duże wydarzenie, przeznaczone wyłącznie dla prasy, nie ma sensu w czasach, gdy dostęp do informacji na temat nowych gier jest łatwy i powszechny. ESA wycofała się ostatecznie z tego pomysłu, wracając do E3, do jakiego przyzwyczaiła nas w poprzednich latach.

W tym roku zaś obserwuje się kolejną tendencję – sami wystawcy zaczynają sugerować, że impreza przeznaczona dla dziennikarzy nie jest dla nich opłacalna. Electronic Arts rezygnuje w tym roku z wystawiania się na targach, organizując zamiast tego dwie własne imprezy dla graczy.

Stąd też zapewne m.in. reakcja ESA, która zdecydowała o zorganizowaniu dodatkowej imprezy. E3 Live odbędzie się w budynku przylegającym do hali, w której odbywa się E3. Zaproszenia na nie są bezpłatne i przydzielane w kolejności zgłoszeń. Możliwość wejścia na teren imprezy dostać ma łącznie 20 tysięcy osób.

Wśród firm, które potwierdziły obecność na E3 Live znajdują się, jak podaje organizator, Twitch, Facebook/Oculus, HTC (Vive), Ubisoft, Warner Bros. Interactive Entertainment czy Alienware. Gracze mają mieć możliwość zobaczenia w akcji nadchodzących gier, wzięcia udziału w konkursach czy kupienia unikatowych gadżetów.

Czy taka impreza, organizowana tuż obok targów przeznaczonych „tylko dla branży”, ma rację bytu? Czy odwiedzający ją nie odniosą przypadkiem wrażenia, że traktowani są „po macoszemu”, dostając jedynie skrawki z pańskiego stołu? A może wręcz przeciwnie, wydawcy i producenci zorientują się, że lepiej inwestować w budowanie sobie wizerunku w oczach graczy niż w kosztowną imprezę dla dziennikarzy?

Tak czy inaczej walka o kształt E3 wciąż trwa.

[Źródło: Gamesindustry.biz]

Dominik Gąska

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.