Assassin's Creed, Star Wars, Until Dawn - wszyscy chcą mieć swoje "VR Experience"

Assassin's Creed, Star Wars, Until Dawn - wszyscy chcą mieć swoje "VR Experience"16.03.2016 15:46
Paweł Olszewski

I nie ma w tym nic złego, bo samo przeniesienie się w VR i najprostsza nawet interakcja za pomocą kontrolerów ruchu robi kolosalne wrażenie.

Wysypało nam ostatnio zapowiedziami różnych "VR Experience'ów", minigierek i osadzonych w znanych uniwersach dem wykorzystujących wirtualną rzeczywistość. Star Wars: Trials on Tatooine będzie 10-minutową gierką pozwalającą przenieść się w świat Gwiezdnych Wojen.

Official Star Wars VR Experience - Trials on Tatooine Trailer

Już na tym pociętym filmiku widać, że nie jest to jakość Battlefronta, ale ten na szczęście też dostanie swoją wersję VR na PS4. Zanim jednak położymy na niej łapki, pojawi się szereg innych dem technologicznych.

Na przykład Assassin's Creed. Podczas gdy wszyscy dziwili się, że tegorocznemu obrazowi na wielkim ekranie nie będzie towarzyszyła żadna gra, Ubisoft pracował w tym czasie nad Assassin's Creed VR Experience.

Nie wiadomo na czym Assassin’s Creed VR Experience dokładnie polega, obstawiałbym jednak, że będzie to to po prostu kolejna aplikacja, gdzie na kilkanaście minut zanurzymy się w znanym uniwersum.

O wiele mniej tajemniczy jest spin-off Until Dawn. Pisaliśmy już o nim jakiś czas temu, teraz pojawiły się natomiast nowe obrazki z gry.

[1/6]
[2/6]
[3/6]
[4/6]
[5/6]
[6/6]

PlayStation VR Worlds od londyńskiego Sony to natomiast zestaw, na który składa się szereg pokazywanych już wcześniej aplikacji na PlayStation VR. Sami twórcy "grę PlayStation VR Worlds" nazywają "kolekcją pięciu >>doświadczeń<< VR" (wybaczcie to karkołomne tłumaczenie). Na zestaw składa się The London Heist, VR Luge, Danger Ball, Into The Deep (tytuł może ulec zmianie) i Scavenger’s Odyssey, które można by pomylić z EVE: Valkyrie. Klimat podobny, jednak zupełnie inna konstrukcja. O ile produkcja CCP jest pełnoprawną grą stworzoną pod VR, tak tytuły składające się na PlayStation VR Worlds to takie pokazówki możliwości. Warto jednak dodać, że pokazówki te naprawdę pokazują te możliwości.

PlayStation VR Worlds – Coming exclusively to PlayStation VR

Sam miałem ostatnio okazję pobawić się goglami VR (choć akurat nie tymi od Sony, a HTC i Valve) i muszę przyznać, że zaskakująco dużą frajdę sprawiały mi gry, na które na tradycyjnym padzie i telewizorze bym nawet nie spojrzał. Prozaiczne otwieranie szuflad, przełączanie dźwigni, oglądanie z różnych kątów i odległości otoczenia. Zabrzmi to idiotycznie, ale to naprawdę wciąga i na początku jara tak samo, jak prymitywne z dzisiejszego punktu widzenia gry z lat 80, które były dla nas często pierwszym kontaktem z tym medium. Cieszy sam fakt interakcji z grą i to, że ma się wpływ na to, co dzieje się na ekranie. A co tam się dzieje jest rzeczą zupełnie drugorzędną. Ważne, że bierzemy w tym czynny udział, a właściwie, że tam przebywamy, bo wrażenie jest piorunujące.

Aperture Robot Repair VR Demo [With Audio]

Do czego zmierzam? Do tego, że wiele osób narzeka na brak prawdziwych gier stworzonych na VR. Kilka starszych tytułów już dziś jest kompatybilnych (zwłaszcza wszelkich symulatorów), będzie wspomniane też EVE: Valkyrie, sam czekam na A1drift, sporo jest też zapowiedzi aktualizacji o opcję VR dostępnych już na rynku pozycji, do podtrzymania hype'u na wirtualną rzeczywistość w 2016 roku w zupełności wystarczą jednak wspomniane już proste aplikacje. Pozwolą oswoić się z VR szerokiej masie odbiorców. Bo, że będzie ich dużo, dziś już nikt nie ma wątpliwości. Brytyjski Amazon wyprzedał cały swój przedpremierowy nakład PlayStation VR w kilka minut po wczorajszym rozpoczęciu zbierania zamówień. Oculus i HTC Vive mimo kolosalnych cen też cieszą się ogromnym zainteresowaniem.

Start wirtualnej rzeczywistości już dziś można uznać więc za udany. Emocje związane z nowym sprzętem połączone z ciekawymi "VR Experience'ami" różnych firm zrobią swoje. Pytanie, jak będzie wyglądał rynek VR w 2017 roku, jak kurz i „podjarka” opadną? Czy do tego czasu pojawią się już typowe gry, czy VR wciąż będzie zabawką na kilkunastominutowe sesje ze znajomymi?

Paweł Olszewski

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.