Albo coś jest nie tak z trenerami Pokémon Sun and Moon, albo twórcami

Albo coś jest nie tak z trenerami Pokémon Sun and Moon, albo twórcami11.01.2017 12:18
Patryk Fijałkowski

Tak czy inaczej te globalne misje trochę nie wychodzą.

Nowe Pokémony, duży entuzjazm, mnóstwo graczy, bardzo dobre recenzje... Co zrobić by dodatkowo podtrzymać entuzjazm wokół swojej gry? Autorzy Sun and Moon postanowili organizować globalne misje, w których wyznaczają jakiś wspólny cel dla graczy z całego świata i dają im, dajmy na to, dwa tygodnie na jego realizację. Nie jest to żadna nowa koncepcja, deweloperzy w ramach aktywizowania społeczności nieraz zapraszali graczy do podobnych zabaw. Ale co jeśli misje okazują się fiaskiem?

Pierwsza chyba nie miała innego wyjścia - twórcy zdecydowali się bowiem postawić graczom absurdalne wyzwanie: złapać przez dwa tygodnie 100 000 000 (STO MILIONÓW) Pokémonów. Było to z góry skazane na porażkę i z automatu wystawione na krytykę. Misja ostatecznie zakończyła się - szok! - niepowodzeniem z wynikiem 16,5 milionów stworków uzbieranych przez graczy z całego świata.

W rezultacie drugi cel był już o wiele bardziej wykonalny. Zadanie polegało na znalezieniu miliona Pokémonów za pomocą funkcji Island Scan. Tę co prawda każdy gracz może użyć tylko raz dziennie, ale odpowiedni kod pozwalał na podwojenie limitu. PokéSpołeczność znowu miała dwa tygodnie i... nie dała rady. Nie była nawet jakoś specjalnie blisko - odszukano 661 839 Poksów.

Jest to o tyle dziwne, że Pokémon Sun and Moon okazał się przecież wielkim sukcesem - w Japonii w pierwszym tygodniu sprzedano niemal dwa miliony egzemplarzy, w Ameryce niecałe cztery miliony, a w Europie ponad półtora miliona. Jest komu realizować te misje, ale graczom chyba się po prostu nie chce. Powiedzcie sami, 3DS-owicze, czy odpalaliście każdego dnia Island Scan, żeby kolektywnie wykonać zadanie i zdobyć worki Festive Coins? A może to właśnie nagroda była za mało motywująca?

Ciekawe co w takiej sytuacji zrobią twórcy - zmniejszą wyzwanie, uatrakcyjnią potencjalne łupy czy odchrząkną i dadzą sobie siana z globalnymi misjami? Osobiście obstawiam pierwszą opcję. Tymczasem w Pokémon Go cisza - gracze znudzili się już kilkoma jajkami z drugą generacją i czekają na resztę nowych stworków, narzekając przy tym, że gra jest nudna i głupia.

Patryk Fijałkowski

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.