Activision nie pomoże w akcji charytatywnej, ponieważ streamerzy wolą grać w Modern Warfare zamiast Infinite Warfare

Activision nie pomoże w akcji charytatywnej, ponieważ streamerzy wolą grać w Modern Warfare zamiast Infinite Warfare05.09.2016 13:06
Patryk Fijałkowski

Business is business? Wygląda na to, że wydawca inspiruje się w tym wypadku Konami.

Kojarzycie Call of Duty Endowment? To żaden spin-off serii, tylko organizacja założona w 2009 przez Activision. Zajmuje się wsparciem finansowym oraz medialnym fundacji szukających pracy dla weteranów wojennych, którzy skończyli już służbę wojskową. Cel wspaniały, a i efekty przez 7 lat mogły robić wrażenie - Endowment na te cele charytatywne przeznaczył łącznie koło 12 milionów dolarów, dzięki czemu niemal piętnaście tysięcy byłych wojskowych znalazło zatrudnienie.

W świetle tych wielkich sukcesów - na które złożyło się choćby oddanie całości zysków ze sprzedaży biletów na Call of Duty XP w 2011 - dziwi najświeższe posunięcie Activision. Czyżby marketing był jednak ponad wszysto? Wydawca strzela sobie bowiem w stopę z bardzo, bardzo bliska, nie chcąc wesprzeć jak co roku imprezy The Race, na której znani streamerzy CoD-a zbierają pieniądze dla weteranów. Powód? Organizatorzy nie chcą grać w nadchodzące 4 listopada Infinite Warfare, tylko dołączone do niego Modern Warfare.

O konflikcie interesów poinformował Tucker, jeden z organizatorów The Race. - Activision nie chce w tym roku wesprzeć The Race albo pozwolić Call of Duty Endowment nas wesprzeć, ponieważ chcemy tam grać w CoD-a 4 - napisał w serii tweetów. - Jestem niewyobrażalnie rozczarowany. Po pięciu latach wsparcia nie chcą z nami pracować, bo zamierzamy grac w grę, na której wszyscy się wychowaliśmy.

Podczas zeszłorocznego The Race - m.in. dzięki pomocy Call of Duty Endowment - udało się zebrać aż 450 tysięcy dolarów dla weteranów w potrzebie. Tucker i reszta organizatorów nie zamierzają się teraz poddawać. - Mimo problemów rozmawiamy z kilkoma innymi firmami, żeby coś zrobić w tym roku. Pierdolić ich [Activision - przyp. red.] - uzbieramy te pieniądze.

Swój twardy osąd Tucker wyraził po trzech spotkaniach z przedstawicielami Activision. Stąd wie, że powodem dla którego wydawca nie chce tym razem wesprzeć akcji, jest fakt, że streamerzy nie chcą na The Race grać w ich nową grę, Infinite Warfare. Pomiędzy Battlefieldem 1 a ekscytacją związaną z remasterem Modern Warfare, Activision musi się trochę obawiać o los swojego "Call of Duty w kosmosie". I z jednej strony jasne jest, że chce dbać o swoje interesy, reklamując świeżą odsłonę jak się tylko da, ale z drugiej... Odmówić z tego powodu pomocy, nawet takiej za kulisami? I to po tym jak już się jej udzielało? Bardzo słaby ruch ze strony wydawcy - także pod względem wizerunkowym.

Bo nie wątpię w to, że Endowment jeszcze nie raz i nie dwa wesprze najróżniejsze fundacje. Te dwanaście milionów dolarów nie wzięło się przecież znikąd i warto mieć to na uwadze. Ale gracze będą teraz pamiętać o tej jednej sytuacji, w której czysty biznes wziął górę nad dobrocią. Cóż, pozostaje mieć nadzieję, że na jednego takiego gracza przypadnie pięciu weteranów, którym udało się odnaleźć w świecie bez wojny.

Patryk Fijałkowski

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.