Amazon nie kupił Twitcha bez powodu. Świetne wyniki oglądalności
Kiedy kupujesz coś za miliard dolarów, to lepiej, żeby było warte swojej ceny. Twitch lepszy niż MTV.
Bitwa o kupno Twitcha musiała trwać w zaciszu kancelarii prawnych od dłuższego czasu. Google, o którym mówiono już od całkiem dawna, było zapewne tylko jednym z graczy łaszących się na ten smakowity kąsek. Teraz wiemy już, że batalię wygrał Amazon, wykładając na tacę bardzo dużo zielonych banknotów, o łącznej wartości około miliarda dolarów. Okazuje się, że nie bez powodu byli w stanie zapłacić tak wysoką cenę.
Według opublikowanych przez New York Times zestawień oglądalności, internetowa platforma do streamingu stoi w jednej linii z sieciami kablowymi, a w godzinach najwyższej oglądalności generuje większy udział w rynku, niż takie kanały jak CNN, MSNBC, TruTV czy nawet MTV.
Widownia Twitcha regularnie rośnie od 2012, uzyskując nawet 800 000 widzów w prime time w tym roku. Mimo tego, biorąc za decydującą statystykę ilość godzin materiału obejrzaną w ciągu miesiąca, Twitch blednie w porównaniu do usługi Netflix czy YouTube. Pierwszy jest od niego prawie 8 razy większy, a YT aż 24.
[Źródło Joystiq & New York Times]
Oskar Śniegowski