Alarm w Nintendo. Emulator NES‑a przeszedł certyfikację Microsoftu i zmierza na Xboksa One

Testowanie co można w ramach Universal Windows Platform a czego nie, rozpocznie się za kilka dni.

Alarm w Nintendo. Emulator NES-a przeszedł certyfikację Microsoftu i zmierza na Xboksa One
Maciej Kowalik

09.09.2016 12:02

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Może być ciekawie, bo Nintendo wykopało topór wojenny i poluje ostatnio na każdy przejaw rzeczywistego lub wyimaginowanego wykorzystywania swoich marek. Z drugiej strony mamy Microsoft, który chce włączyć Xboksa One do swojego ekosystemu z jednym sklepem z aplikacjami zarówno na komputery jak i konsole. W końcu i tu Windows, i tu Windows. Jak widzicie, w sklepiku firmy na komputerze emulatory (płatne i darmowe) są mile widziane.

Obraz

Jest wśród nich również Nesbox, który za kilka dni powinien być dostępy także na Xboksie One. Jego autor chwali się, że appka przeszła certyfikację i jest już na ostatniej prostej.

Jestem szalenie ciekawy czy Nintendo zareaguje. Białorusin, który stworzył emulator wie, że takie zagrożenie istnieje, ale dodaje, że choć Microsoft może skasować appkę ze sklepu, to nie skasuje jej nam potem z dysku konsoli. No i sam emulator raczej nie jest nielegalny, problematyczną kwestią jest natomiast pozyskiwanie do niego ROM-ów, bo ich tworzenie wymaga posiadania oryginalnej gry. Niby wszyscy to wiedzą, ale wiemy jak jest.

Warto pamiętać, że Nintendo dopiero co zapowiedziało wydanie pod koniec roku urządzenia NES Classic Mini. Działający na konsoli emulator może nieco zmniejszyć popyt, zwłaszcza, że na oficjalnym sprzęcie zagramy jedynie we wgrane pozycje i nic poza tym. Nesbox takich ograniczeń mieć oczywiście nie będzie. Swoje do powiedzenia może mieć też Sega, bo omawiany program oprócz platform Nintendo (razem z GBA i GBC) emuluje również Sega Genesis.

Maciej Kowalik

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Komentarze (4)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.