Aktywne gry prawie jak bieżnia
Jak udało się ustalić naukowcom z uniwersytetu w Oklahomie, wysiłek przy aktywnych grach, takich jak Wii Sports, może się równać treningowi na bieżni. Według raportu opublikowanego w magazynie Pediatrics, niektóre aktywne gry dają równowartość chodzenia w średnim albo intensywnym tempie.
20.07.2009 13:29
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Badanie skupiło się na małej grupie dzieci w wieku od 10 do 13 lat. Naukowcy porównywali wydatki energii każdego dziecka przy takich aktywnościach jak gra w Dance Dance Revolution na dwóch poziomach trudności, grę w Wii Bowling i Boxing oraz chodzenie na bieżni z różnymi prędkościami.
Gdy wideo poradziły sobie całkiem nieźle. DDR miał stosunkowo największe zużycie energii spośród elektronicznej rozrywki, porównywalne do intensywnego chodzenia na bieżni. Co ciekawe, gry na Wii, które wymuszają używanie górnej części ciała, wciąż podbijały w górę ilość spalonych kalorii. Jak napisali autorzy w swoim raporcie:
"Ważnym elementem grania z wysiłkiem jest rozrywka, która motywuje niektórych użytkowników dużo bardziej niż tradycyjne modele wysiłku. Aktywne gry, takie jak DDR czy Wii Sports oferują alternatywę dla zwykłych gier i mogłyby być wbudowane w bardziej systematyczne programy ćwiczeń jako uzupełnienie aktywności takich jak chód czy jazda na rowerze".
fot.: Nintendo