Aktualizacja Diablo 4. Ogromne zmiany w balansie postaci
Diablo 4 otrzymuje gigantyczną aktualizację. Zgodnie z zapowiedzią, Blizzard wprowadza oczekiwane zmiany w balansie postaci, eliminuje całą masę błędów, również tych związanych z trybem współpracy.
Aktualizacja Diablo 4 (1.0.3) jest już dostępna i nikogo nie pomija, bo udostępniono ją na wszystkich platformach. Blizzard realizuje to, co zapowiadał, a zmian oraz rozmaitych poprawek jest naprawdę wiele, na uwagę w szczególności zasługuje kwestia balansowania postaci.
Błędy związane z aktywnością
Gracze meldowali o kilku problemach. Jednym z nich jest niemożność ukończenia niektórych aktywności "Szeptów", co teraz poprawiono. Podobnie "Kanał Truposza" – wojownicy nie mogli nawiązać walki z bossem podziemi, więc warto wrócić do tego zadania. Problemy stwarzało również wydarzenie "Wywoływacze Burz", które figurowało jako nieukończone, nawet jeśli je ukończyliśmy. Aktualizacja powinna rozwiązać te, jak i wiele innych problemów.
Poprawki rozgrywki
Tu również cała masa zmian, oto przykłady:
- Barbarzyńcy mogli utknąć między ścianami z kości, jeśli użyli Szarży – problem został rozwiązany.
- Ulepszenie Szkieletowego Wojownika, które ma zwiększać obrażenia od cierni, działa już prawidłowo.
- Szybka podróż: niektórzy gracze nie mogli teleportować się do Kerigaru, gdy znajdowali się w podregionach Kerigar i Przedmieścia Kerigaru. Ten błąd już naprawiono.
- Ponadto uwadze Blizzarda nie umknął szereg błędów związanych z lokalnym trybem współpracy.
i wiele więcej. Przejdźmy do balansu postaci w Diablo 4.
Diablo 4. Balans postaci, przykłady
- Barbarzyńca: na przykład wzmocniono działanie Mocarnego Skoku, Zewu Starożytnych, Podwójnego Uderzenia. Skrócono czas odnowienia Żelaznej Nawałnicy oraz Kopnięcia.
- Druid: zwiększono podstawowe obrażenia dla szeregu umiejętności. Wzmocniona Burza z Piorunami trwa dłużej, zaś czas odnowienia wilków trwa krócej (11 sekund).
- Nekromanta: tu również doczekaliśmy się zwiększenia podstawowych obrażeń dla kilku umiejętności. Dodatkowo z istotnych zmian, to skrócono czas odnowienia Więzienia z Kości do 18 sekund, a Szkielety i Golemy od teraz będą zawsze atakować cele z rzuconą klątwą.
- Łotr: standardowo zwiększono podstawowe obrażenia w kilku umiejętnościach oraz zadbano o większą premię mocy pasywnej Walka w Zwarciu. Zmiany obejmują również działanie aspektów, np. skrócono czas odnowienia zdolności Uciekinierski do 45 sekund.
- Czarodziej: to samo, czyli wzmocnienie podstawowych obrażeń. Kula Ognia jest "tańsza", bo zredukowano koszt do 35 pkt many.
To tylko kilka przykładów, ale pokazują one, że Blizzard wzmacnia klasy postaci, ponieważ gracze narzekali, że umiejętności podstawowe nie wpływają wystarczająco na walkę.
Nagrody, doświadczenie
Zwiększono ilość zdobywanego doświadczenia za ukończenie "Koszmarnych Podziemi", jak i za samo zabijanie potwór w tejże aktywności. Co więcej, od teraz gracze mogą teleportować się do "Koszmarnych Podziemi" bezpośrednio z poziomu mapy. Więcej doświadczenia zapewniają również "Skrzynie Piekielnych Przepływów", a poszczególne "Szepty" to więcej nagród.
Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii