Afterfall jak Gwiezdne Wojny, czyli co to jest Afterfall: Rascal
Swego czasu GameCorner puścił plotkę, którą potem sam zdementował, że prace nad Afterfall zostały wstrzymane. Dzisiaj, dzięki zarządowi Nicolas Games, wiemy jeszcze więcej o tym projekcie. Afterfall to już nie tylko gra, ale całe uniwersum (Afterfall Universe), które zostanie stworzone na wzór Gwiezdnych Wojen. Pierwsza gra będzie mieć podtytuł (roboczy) Rascal i pojawi się w 2010 roku.
10.07.2009 | aktual.: 15.01.2016 14:03
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W dokumencie zamieszczonym na bankier.pl, w którym to "Zarząd Nicolas Games S.A. w załączniku do raportu bieżącego podaje do publicznej wiadomości uzasadnienie emisji akcji serii E z prawem poboru." jest naprawdę sporo ciekawych informacji. A mianowicie o samym pomyśle na grę:
Stworzenie tzw. AFTERFALL UNIVERSE, czyli szczegółowego świata gry, w którym można osadzić fabułę kolejnych części gry AFTERFALL oraz nieograniczonej liczby mniejszych produkcji z różnych gatunków rozrywki komputerowej (np. wyścigi, gry przygodowe, logiczne, muzyczne, gry akcji, cRGP, strategiczne itp.). Uniwersum AFTERFALL tworzone będzie na wzór uniwersum Gwiezdnych Wojen. Na bazie stworzonego AFTERFALL UNIVERSE oraz całego środowiska programistycznego będzie możliwe szybkie i znacznie tańsze tworzenie wysoko jakościowych gier komputerowych oraz innych wydawnictw. Już dziś Spółka stworzyła cały zestaw narzędzi programistycznych (tzw. tool set) do tworzenia gier w oparciu o posiadany silnik graficzno-fizyczny. Możemy dowiedzieć się również, jak zarząd zdecydował o dacie premiery Afterfall: Rascal
Wydanie w I kwartale 2010 roku gry komputerowej pod roboczym tytułem AFTERFALL: RASCAL (pierwotny termin wydania tytułu ustalony był na IV kwartał 2010 roku, natomiast Zarząd Spółki zdecydował, iż większe uzasadnienie ekonomiczne będzie miało wydanie gry na przełomie IV kwartału 2009 r. i I kwartału 2010 roku) oraz kontynuowanie prac nad rozwojem Uniwersum Afterfall w celu stworzenia kolejnych projektów w znacznie krótszym czasie. Gra jest tworzona w sposób umożliwiający łatwą konwersję pomiędzy najpopularniejszymi platformami na świecie: PC/XBox360/PS3. Oraz o tym, że w listopadzie 2009 w Lyonie pojawi się tech-demo tej gry
W listopadzie 2009 roku spółka zamierza przedstawić tech-demo gry na międzynarodowych targach w Lyonie oraz pozyskać wydawcę światowego, który będzie sprzedawał grę we wszystkich krajach świata naszego globu. W perspektywie jest wydanie, oprócz gry obecnie produkowanej, co najmniej 2 dużych tytułów w okresie najbliższych 2 lat. Przychody z gry AFTERFALL: RASCAL oparte będą na sprzedaży praw do wydawania gry w poszczególnych krajach na świecie. Istotą takiej sprzedaży są krótkie terminy zapłaty za prawa licencyjne oraz brak dodatkowych kosztów takiej sprzedaży. Mamy też trochę informacji o sytuacji finansowej i planach na przyszłość.
W IV kwartale 2008 roku oraz w I kwartale 2009 roku rynek sprzedaży detalicznej gier komputerowych odnotował istotny spadek w stosunku do poprzednich okresów. Zarząd Nicolas Games SA dokonał analizy tendencji rynkowych i rozpoczął działania wyprzedzające rozwój segmentu gier komputerowych w Polsce poprzez dokonanie zmian organizacyjnych oraz przyspieszenie ewolucji struktury przychodów Spółki. Głównym źródłem przychodów nie będzie działalność dystrybucyjna, lecz sprzedaż własnych licencji. [...] Nicolas Games SA w 2008 roku rozpoczęła głębokie przemiany, których celem jest ograniczenie dystrybucji obcych tytułów na rzecz produkcji własnych gier, do których będzie miała wyłącznie i nieograniczone prawa. Ponadto, Spółka może sprzedawać własne produkty na całym świecie (wydawcy udzielają zwykle licencji dystrybutorom na poszczególne kraje).Sami przyznacie, że plany są ambitne. Mamy nadzieję, że uda nam się od Nicolas Games wyciągnąć nieco więcej informacji na temat Rascala.
[via crpg.blog]