Acclaim umarło po raz drugi
Jak głosi tytuł jednego z filmów o Jamesie Bondzie żyje się tylko dwa razy. W branży gier taka zasada najwyraźniej się sprawdza, o czym świadczą losy marki Acclaim. Od 1987 r. firma dostarczyła na rynek wielu hitów, wspomnijmy choćby tak kultowe serie jak Turok czy Burnout, by w 2004 r. ogłosić bankructwo. To jednak nie był definitywny koniec Acclaim.
Prawa do marek gier rzecz jasna sprzedano i szybko znalazły one nowe domy. Sama nazwa również poszła pod młotek i trafiła do Playdom - firmy zajmującej się darmowymi grami na przeglądarki internetowe. Pomimo zdobycia blisko 15 milionów abonentów dla gier znów wydawanych pod szyldem Acclaim przedsięwzięcie okazało się chyba mało opłacalne, bo serwis ze wspomnianymi grami został zamknięty. Romans Playdom ze znaną marką trwał jedynie trzy miesiące.
[via Destructoid i GameSpot]
Marcin Lewandowski