Acclaim umarło po raz drugi

Jak głosi tytuł jednego z filmów o Jamesie Bondzie żyje się tylko dwa razy. W branży gier taka zasada najwyraźniej się sprawdza, o czym świadczą losy marki Acclaim. Od 1987 r. firma dostarczyła na rynek wielu hitów, wspomnijmy choćby tak kultowe serie jak Turok czy Burnout, by w 2004 r. ogłosić bankructwo. To jednak nie był definitywny koniec Acclaim.

marcindmjqtx

Prawa do marek gier rzecz jasna sprzedano i szybko znalazły one nowe domy. Sama nazwa również poszła pod młotek i trafiła do Playdom - firmy zajmującej się darmowymi grami na przeglądarki internetowe. Pomimo zdobycia blisko 15 milionów abonentów dla gier znów wydawanych pod szyldem Acclaim przedsięwzięcie okazało się chyba mało opłacalne, bo serwis ze wspomnianymi grami został zamknięty. Romans Playdom ze znaną marką trwał jedynie trzy miesiące.

Marcin Lewandowski

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.