A tak wyglądają gogle wirtualnej rzeczywistości od Valve

Firma chce, by używano ich nie tylko do grania, ale też oglądania e-sportu.

A tak wyglądają gogle wirtualnej rzeczywistości od Valve
marcindmjqtx

Oculus Rift to był zaledwie początek. Teraz dołącza do niego Sony ze swoim Morpheusem oraz Valve z projektem nazwanym HMD. Obecna wersja ma dwa ekrany OLED o wspólnej rozdzielczości 2160x1280 pikseli. Na zewnątrz są białe kropki odbijające promienie podczerwone, które pozwalają wykrywać gogle w przestrzeni specjalnego pokoju zwanego "The Room".

Użytkownik reddita o pseudonimie  jonomf miał okazję testować te gogle podczas Boston VR jam, gdzie tworzone były aplikacje do wirtualnej rzeczywistości. Mógł się pobawić kilkoma demami: m.in. takim, gdzie strony www wiszą w powietrzu dookoła jako kostki, zobaczyć 2D biuro z osobami z Portala, a także spotkać roboty z tej samej gry, z którymi dało się wejść w interakcję.

Najciekawsze było jednak to, o czym tylko usłyszał. Valve ma już przygotowane oprogramowanie do oglądania meczów w Dota 2 przez te gogle. Widać wtedy planszę na stole przed graczem i wystarczy się schylić, by móc się przyjrzeć szczegółom. Usłyszał też, że Valve pozwoli oglądać mecze w jeszcze inny sposób - stojąc pomiędzy walczącymi postaciami rozmiarów oglądającego. Wspomnieli, że to całkiem przerażające.

Wygląda na to, że oglądanie e-sportu może nabrać zupełnie nowych wymiarów, jeśli tylko Valve udostępni takie możliwości każdemu. Choć chyba nie chciałbym się znaleźć na linii z Pudge'em albo Venomancerem.

Paweł Kamiński

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.