A plotka prawdą się stała - dostaniemy odświeżone wersje Metro 2033 i Metro: Last Light
W Metro Redux zagrają posiadacze PC, Linuxa, Maków, PlayStation 4 i Xbox One. Gra dostępna będzie również na SteamOS.
22.05.2014 | aktual.: 05.01.2016 15:37
Niedawne plotki okazały się prawdą. Metro Redux faktycznie istnieje i faktycznie pozwoli pograć w Metro 2033 i Metro: Last Light na konsolach obecnej generacji.
Obie gry czekają pewne, korzystne dla graczy, zmiany. Metro 2033 otrzyma na przykład zupełnie nowy silnik odpowiedzialny za oświetlenie i powinno działać lepiej na słabszych PC-tach. Poza tym gra "pożyczy" kilka rozwiązań dotyczących rozgrywki z Last Light, dzięki czemu otrzymamy możliwość przeczyszczenia maski naszego bohatera. Poza tym wykonamy powalenia z ukrycia i pozmieniamy elementy posiadanych broni. Nie poznacie również filmików przerywnikowych, ponieważ te wykonano od nowa i pokazywać będą świat z oczu bohatera.
Dzięki temu, że konsole obecnej generacji mają lepsze podzespoły niż generacja miniona, a co za tym idzie pozwalają na więcej, Metro 20133 dostanie większą ilość detali, a także cykl dnia i nocy.
Metro: Last Light w wersji Redux dostanie natomiast graficzny "facelifting" oraz kilka nowych drobiazgów związanych z samą rozgrywką. Poza tym otrzymamy wszystkie dodatki do pobrania, jakie kiedykolwiek się do Last Light pojawiły.
Każdy z tytułów będzie można sprawdzić na dwóch poziomach trudności - Survival i Spartan. W przypadku tego pierwszego otrzymamy mniejszą ilość amunicji i zapasów, dłuższy czas przeładowania broni i trudniejszych przeciwników. Spartan natomiast stawia przede wszystkim na akcję, dając więcej zasobów, a co za tym idzie umożliwiając więcej niż w przypadku Survival czystej walki.
Metro 2013 Redux i Metro: Last Light Redux będą sprzedawane oddzielnie jako gry do pobrania w formie cyfrowej za 24,99 dolara każda. Na płycie natomiast pojawią się już połączone i zapłacimy za nie kwotę 49,99 dolara. Wersje na PS4, Xbox One i PC mają pojawić się latem, te dla Linuxa, Maka i SteamOS kilka miesięcy później.
Konsolowe odsłony mają działać w 60 klatkach na sekundę. Wersja na PS4 wyświetli obraz w 1080p, ta dla Xbox One natomiast w 900p.
[źródło: Polygon]
Paweł Winiarski