A jednak nie będzie e‑sportu na Igrzyskach Olimpijskich

A przynajmniej w 2024 roku.

A jednak nie będzie e-sportu na Igrzyskach Olimpijskich
Joanna Pamięta - Borkowska

Międzynarodowy Komitet Olimpijski już nie raz wypowiadał się odnośnie do obecności e-sportu (podoba mi się nazwa cybersport, ale niestety się nie przyjęła). Ale ostatecznie, w osobie przewodniczącego komitetu, Thomasa Bacha, oznajmił, że za wcześnie, by włączać e-sportowe dyscypliny w poczet olimpijskich. Odnosił się tutaj do Olimpiady, która ma mieć miejsce w 2024 roku.

W ciągu pięciu lat branża gier może się mocno zmienić. Bach przewiduje, że zarówno VR jak i AR wpłyną na kształt produkcji. Nie wiadomo zatem, z czym będziemy mieli do czynienia za te sześć lat. E-sport w takim kształcie, w jakim znamy go teraz, może mieć zupełnie inne oblicze.

Ponadto, jak zaznaczył Bach, problemem jest konkurencja między studiami. W odróżnieniu od gier sportowych, nikt nie przypisuje sobie praw do dyscyplin olimpijskich czy metody treningowej.

Wcześniej, podczas forum, które odbyło się w  Lozannie, Bach przyznał, że niemożliwym jest ignorowanie bezustannego wzrostu znaczenia branży gier wideo.

Ale jak ma to przebiegać? Firmy zaangażowane w e-sport mają różne cele. Czego innego chce deweloper, wydawca - często istnieje między nimi ścisła rywalizacja. Z kim konkretnie miałby współpracować Komitet Olimpijski? W podsumowaniu Bach stwierdził, że po prostu potrzeba więcej czasu i rozmów, by opracować warunki współpracy między tymi dwoma światami - tradycyjnym sportem i e-sportem.

A tymczasem w 2019 e-sportowe rozgrywki ujrzymy podczas Igrzysk Azji Południowo-Wschodniej.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.