95% graczy ogląda na YouTubie materiały związane z grami

I coraz częściej robi to na urządzeniach przenośnych. A co ogląda się najczęściej? "Letsplaye", zwiastuny, wideorecenzje czy może rzeczy nazywane powszechnie "śmiesznymi filmikami"?

95% graczy ogląda na YouTubie materiały związane z grami
marcindmjqtx
SKOMENTUJ

Gry to niezwykle ważna część YouTube'a, co widać również w Polsce - lista vlogerów z największą liczbą subskrybentów w dużej mierze składa się z osób nagrywających tzw. letsplaye lub inne formy powiązane z elektroniczną rozrywką. YouTube wciąż puchnie, w 2012 roku podwoił się czas, który spędzamy na oglądaniu jego zawartości. Duża w tym zasługa mobilnego YT - już jeden na trzy filmy jest odtwarzany na urządzeniach przenośnych. Widzowie zdecydowanie więcej czasu spędzają na oglądaniu wideo poświęconego grom w weekendy i wakacje.

To jeden z ciekawych wniosków z raportu "Gamers on YouTube" przygotowanego przez grupę badaczy. Badanie dotyczy amerykańskiego rynku gier, ale nie sądzę, by w Europie różnice były znaczące.

Najczęściej oglądane na growym YT

Co się ogląda? Mniej więcej po równo rozkłada się proporcja wyświetleń treści przygotowanych przed premierą (zwiastuny, testy dema - łącznie 50%) i tych po premierze stworzonych przez społeczność (letsplaye, tutoriale, śmieszne filmy - łącznie 47%). Brakujące do "setki" 3 procenty to wideorecenzje. O ile te pierwsze treści chętniej konsumujemy na komputerach, tak np. tutoriale w 50% przypadków oglądamy na urządzeniu przenośnym. I faktycznie tak jest, sam zazwyczaj oglądam materiały pomagające w zdobywaniu znajdziek na komórce, w trakcie grania.

Zaangażowanie społecznościowe

Najwięcej komentarzy i udostępnień zbierają recenzje i pierwsze materiały z gry (zapowiedź, test dema, materiał z targów). Z kolei najwięcej łapek w górę i w dół zdobywają tutoriale i filmy pokazujące, jak grę przechodzić. Największe zainteresowanie materiałami na temat gry jest w okolicy premiery - miesiąc przed i do miesiąca po. Wniosek najważniejszy - 95% graczy ogląda materiały o grach na YouTubie.

Nic, tylko startować ze swoim kanałem na YT, bo usługa wciąż się rozwija i jej wpływu na branżę gier nie sposób przecenić. Napisałbym jeszcze "tylko warto mieć jakieś świeże pomysły", ale to akurat jest kompletnie nieistotne w odnoszeniu sukcesu.

Marcin Kosman

Obraz
Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne