8‑bitowe klasyki ociekały krwią

Nie wierzycie? To spójrzcie na prace Stevena Lefcourt'a, które uświadomią wam, że przemoc w takich grach jak Pac-Man czy Dig-Dug była wszechobecna. Lefcourt przekonuje, iż fakt, że Mario nie był fotorealistyczny, nie znaczy, że był wolny od brutalności. Wystarczy przecież odrobina wyobraźni, by dojść do wniosku, że po skoku na takiego grzybka pewnie musiał wypłynąć z niego mózg czy gałka oczna. Inspiracją dla artysty stała się Mortal Kombat, a oto dlaczego:

8-bitowe klasyki ociekały krwią
marcindmjqtx

06.05.2009 | aktual.: 13.01.2016 17:51

Wiedziałem, że moim celem jest zabicie przeciwników, dlatego też Mortal Kombat nie było dla mnie wielką zmianą. Dla mnie, to wciąż była gra, w której fikcyjna śmierć była częścią postępów czynionych przez gracza. Jednak dla niedoinformowanych dorosłych, Mortal Kombat, dzięki fotorealistycznej grafice, wyglądała jakby pozwalała dzieciom na wirtualne morderstwa. Dlatego też postanowiłem pokazać, co dzieje się z tymi zbitkami pikseli, kiedy już się spotkają, w sposób bardziej brutalny i w stylu gore. Ówczesne konsole zwyczajnie na to nie pozwalały. Przyznam, że to ciekawe podejście i nigdy dotąd nie myślałem tak o tych grach. Rzecz jasna Miyamoto nigdy nie miał na myśli stworzenia z Mario brutalnej gry, ale w słowach Lefcourt'a coś jest. Przecież cały czas chodzi o zabijanie kolejnych przeciwników. Galeria jak zwykle w rozwinięciu.

[via Flickr]

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.