510 milionów ludzi na świecie gra w przeglądarkach

510 milionów ludzi na świecie gra w przeglądarkach

marcindmjqtx
20.12.2010 14:31, aktualizacja: 06.01.2016 14:55

Przynajmniej tak wynika z raportu opublikowanego dziś przez firmę Spil Games, zajmującą się właśnie takimi produkcjami.

Raport powstał na podstawie danych agencji badawczej comScore oraz danych własnych Spil Games, bazowanych na 130 milionach aktywnych miesięcznie unikalnych użytkownikach. Wynika z nich, że 1.3 miliarda ludzi na świecie korzysta z internetu, z czego aż 510 milionów grywa w gry w przeglądarkach (celowo nie mówię: "przeglądarkowe", bo chodzi także o produkcje flashowe i tak dalej).

W 2010 roku na stronach należących do Spil Games (np. games.co.uk czy agame.com) różne gry uruchomiono w sumie około 5 miliardów razy. Po uśrednieniu to daje około 400 milionów w miesiącu i 150 razy w każdej sekundzie. Raport utrzymuje także, że dwa razy więcej osób w 2010 roku zagrało w grę na stronach Spil Games niż kupiło konsolę. Wniosek ten jednak ciężko uznać za w stu procentach słuszny, biorąc pod uwagę, że bazuje on na danych VGChartz, które nie jest raczej źródłem absolutnie wiarygodnym.

Wątpliwości może też budzić zestawienie najpopularniejszych gatunków gier, a właściwie kategorie osób, jakie w tym przypadku zastosowano: dziewczynki, nastoletni chłopcy i kobiety. Co z dorosłymi mężczyznami? Tak czy inaczej, z raportu wynika, że największą popularnością cieszą się:

wśród dziewczynek:

  • gry make over, tzw. "ubieranki",
  • gry "fryzjerskie",
  • gry z końmi,

wśród nastoletnich chłopców:

  • gry wyścigowe,
  • gry sportowe,
  • gry akcji,

wśród kobiet:

  • quizy,
  • puzzle,
  • organizatory czasu.

Choć raport Spil Games momentami korzysta z nie do końca wiarygodnych danych, momentami też jest dziwnie skonstruowany, to wydaje się, że jednego można być pewnym: gry przeglądarkowe czy flashowe są niesamowicie popularne. Świat chce grać i to wcale niekoniecznie na konsolach. Pytanie jeszcze, co przynosi większe zyski: takie darmowe, zarabiające głównie na reklamach, produkcje czy jednak te wielkie, sprzedawane w sklepach tytuły.

Tomasz Kutera

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)