30 lat temu miała miejsce pierwsza zbiórka charytatywna związana z grami

Na pewno słyszeliście o przynajmniej kilku akcjach charytatywnych związanych z grami. Pomysł to świetny, bo dzięki naszemu ulubionemu hobby, jakim są gry, można pomóc potrzebującym. Wiedzieliście, że pierwsza taka inicjatywa miała miejsce 30 lat temu?

marcindmjqtx

02.01.2011 | aktual.: 06.01.2016 14:53

Salon Gold Mine w Pottstown, w Pensylwanii. Kilkoro młodych ludzi postawiło przy automacie Asteroids koszyk i grając na zmianę przez 5 dni, zebrało pieniądze dla rodziny w potrzebie. Dan Arch, Jan Trunzo, Rob Kovach, Andy Galamba i Bruce Walters okupowali automat podczas czterogodzinnych zmian, a pieniądze trafiły do rodziny 18-letniego Leo Wampole, który zmarł w Boże Narodzenie na zapalenie płuc, powikłane dziecięcym zapaleniem mózgowym. Dzięki zebranym pieniądzom udało się pokryć koszty pogrzebu, na które nie mogła sobie pozwolić rodzina zmarłego. Autorzy zbiórki nie znali Leo.

Maraton trwał 132 godziny, zebrano setki dolarów. Gdyby nie szkoła i koniec zimowych ferii, akcja mogłaby potrwać dłużej. Podobno najtrudniejszym było wytrzymanie ponad trzech i pół godziny w pozycji stojącej.

[via 1UP] Paweł Winiarski

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościasteroidsciekawostka
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.