29 tysięcy dolarów (lub 165 tysięcy) - tyle wynosi przeciętny budżet zbierany na grę na Kickstarterze
Dużo? Mało?
05.10.2012 | aktual.: 05.01.2016 16:31
Ico Partners, firma specjalizująca się w doradztwie w zakresie gier sieciowych, przeprowadziła badania dotyczące Kickstarterowych projektów. Wynika z nich, że te, którym udało się zebrać odpowiednie fundusze, potrzebowały blisko 29 tysięcy dolarów. To jest mediana, liczona inaczej niż średnia. Gdyby liczyć średnią z projektów, to wyszłoby 165 tysięcy dolarów. Ocenę tego, co lepiej obrazuje sytuację, zostawmy ludziom znającym się na statystyce.
Najpopularniejszym gatunkiem gier finansowanych na Kickstarterze są gry "RPG", zaraz po nich "przygodowe".
Ale to nie wszystkie wnioski, jakie płyną z badania. Wiele kickstarterowych projektów zakłada, że oprócz wymaganych środków, uda się zebrać także pewną "górkę", która będzie mogła być przeznaczona na dodatkowe rzeczy. W czerwcu projekty zbierały zazwyczaj 267 proc. tego, co potrzebowały, we wrześniu ten procent spadł do 218 proc.
Jednocześnie zwiększyła się liczba projektów, które potrzebują więcej niż 250 tysięcy dolarów. W czerwcu było ich 40 proc., we wrześniu 54 proc. Z danych wynika, że z Kickstartera praktycznie zniknęły growe projekty "średniej wielkości", to znaczy takie, które potrzebują pomiędzy 100 a 250 tysięcy dolarów. Twórcy albo potrzebują kilkudziesięciu tysięcy dolarów, albo już kilkuset.
Trzeba jednak pamiętać, że w badaniu liczono projekty, które potrzebują minimum 10 tysięcy dolarów. "Tańsze" nie były brane pod uwagę.
Konrad Hildebrand