22 miliony zebrane na Star Citizen - oby wyglądał tak dobrze, jak jego zwiastuny
Skala tej gry nie przestaje oszałamiać.
Star Citizen to projekt Chrisa Robertsa - twórcy takich gier jak Wing Commander czy Freelancer. Kosmiczny symulator na silniku CryEngine 3 jest najbardziej zdumiewającym sukcesem crwodfundingowym w historii tej metody finansowania gier. Kampania na Kickstarterze, w której zebrano ponad 6 milionów dolarów, była tu tylko dodatkiem do zbierania pieniędzy przez stronę internetową. W sumie na tworzenie gry gracze przekazali ponad 22 miliony dolarów i ta suma wciąż rośnie - zachęcają do tego kolejne elementy dodawane w miarę przekraczania kolejnych progów finansowych. Przy 21 milionach była to mechanika odzyskiwania części z innych statków i możliwość obrania ścieżki kariery kosmicznego złomiarza; przy 22 bardziej realistyczny wygląd twarzy; przy 23 pojawi się statek zwiadowczy Xi'an, który nie tylko ma wyglądać, ale i latać zupełnie inaczej, niż ziemskie.
W zamian za wsparcie finansowe gracze liczą na naprawdę skomplikowaną i rozbudowaną symulację kosmiczną. Jeśli się uda, czeka nas gra dekady, jeśli nie - największa crowdfundingowa porażka.
Tymczasem pojawiła się kolejna reklama statku, jakim będzie można polatać w grze. Stylizowana jest na reklamę samochodu i pokazuje jak wiele różnych elementów można dołączyć do statku 2944 Aurora, by zmodyfikować jego wygląd i możliwości. Zadziwia dbałość o detale, jak możliwość wymiany siedzenia.
Premiera Star Citizen na PC zaplanowana jest na rok 2014-2015, acz wcześniej będą wydawane rozmaite moduły umożliwiające zapoznanie się z różnymi elementami rozgrywki - w sierpniu pojawił się hangar, a na grudzień przewidziane jest demo pojedynków myśliwców.
Paweł Kamiński