2011 rokiem tabletów
Według Gartnera, sprzedaż tabletów ma w przyszłym roku ulec podwojeniu.
Głównym zwycięzcą ma być iPad firmy Apple, zaś łączna sprzedaż tabletów ma osiągnąć prawie 55 milionów sztuk (dla porównania, w bieżącym roku sprzedało się ich niecałe 20 milionów). 61% ma zostać sprzedane w Ameryce Północnej, do 2014 ta liczba opadnie do 43%.
Największą ofiarą rosnącej popularności tabletów mają być netbooki, jak mówi Carolina Milanesi, wiceprezes Gartnera. W miarę jak średnia cena tabletów w ciągu najbliższych dwóch lat opadnie poniżej 300 dolarów, mini notebooki staną przed największą groźbą kanibalizacji ze strony tabletów.
Innymi ofiarami mają być czytniki ebooków, przenośne konsole, czy odtwarzacze muzyki i filmów. Tanie notebooki i smartfony nie mają się czego obawiać.
[via Gartner]
Maciej Starzycki