2011 rokiem tabletów
Według Gartnera, sprzedaż tabletów ma w przyszłym roku ulec podwojeniu.
16.10.2010 | aktual.: 07.01.2016 13:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Głównym zwycięzcą ma być iPad firmy Apple, zaś łączna sprzedaż tabletów ma osiągnąć prawie 55 milionów sztuk (dla porównania, w bieżącym roku sprzedało się ich niecałe 20 milionów). 61% ma zostać sprzedane w Ameryce Północnej, do 2014 ta liczba opadnie do 43%.
Największą ofiarą rosnącej popularności tabletów mają być netbooki, jak mówi Carolina Milanesi, wiceprezes Gartnera. W miarę jak średnia cena tabletów w ciągu najbliższych dwóch lat opadnie poniżej 300 dolarów, mini notebooki staną przed największą groźbą kanibalizacji ze strony tabletów.
Innymi ofiarami mają być czytniki ebooków, przenośne konsole, czy odtwarzacze muzyki i filmów. Tanie notebooki i smartfony nie mają się czego obawiać.
[via Gartner]
Maciej Starzycki