2011 rokiem dystrybucji cyfrowej?

John Riccitiello z Electronic Arts bardzo optymistycznie wypowiada się o roli cyfrowej dystrybucji w tym roku. Twierdzi, że produkty upłynnione w ten sposób będą stanowić większość rynkowej sprzedaży.

marcindmjqtx

09.01.2011 | aktual.: 06.01.2016 14:52

Wymyślimy sposób na sprzedaż naszych pudełkowych produktów w kawałkach, subskrypcjach czy mikrotransakcjach. Każda firma wydająca gry, chce na tym zarobić jak najwięcej - ale tak za wszelką cenę? W końcu darmowe gry tak naprawdę nie są darmowe, choć większość z nas tak myśli.

Myślicie, jak darmowa gra może być grą, za którą się płaci? Mamy ludzi, którzy dają nam 5 tysięcy dolarów miesięcznie, aby grać w FIFA Ultimate Team. A w końcu to darmowa gra.  To nasz mały sekret. Według Riccitiello kluczem do sukcesu nie jest narzucenie graczom jednej formuły zakupu, ale danie kilku możliwości i sprawdzenie, na jaką najlepiej reagują. Miesięczny abonament, a może mikrotransakcje? Wybór należy w końcu do nas.

Skoro szef jednego z największych koncernów na rynku jest tak pewny swoich przewidywań, to najwidoczniej cyfrowa dystrybucja jest bardziej popularna niż nam się wydaje. Osobiście zdecydowanie bardziej wolę trzymać płyty z grami w pudełkach, na specjalnie przygotowanej do tego półce. Z drugiej jednak strony, poza sporadycznymi przypadkami, lub edycjami GOTY, paczki z mapami czy fabularne dodatki dostępne są jedynie poprzez usługi XBL i PSN. A iSprzęt i Android? W końcu tu też nie kupimy niczego namacalnego.

[via Joystiq]

Paweł Winiarski

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościpsnxbl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.