Kryzys, poprawa jakości, zatłoczony okres świąteczny, Modern Warfare 2 - powodów było dużo by opóźnić wydanie gry lub co gorsza - zawiesić, albo całkowicie zamknąć dany projekt.
Na 1UP możemy znaleźć zestawienie tytułów, których premiery przesunęły się i finalnie nie zagraliśmy w nie w tym roku. A są to:
- Alpha Protocol
- Bayonetta - maksymalizacja potencjału
- BioShock 2 - poprawa jakości
- Mafia 2, Max Payne 3, Red Dead Redemption - maksymalizacja potencjału
- Dark Void - unikał zatłoczonego okresu świątecznego
- Heavy Rain - tak jak powyżej
- Singularity - unikało MW2
- Splinter Cell Conviction, Red Steel 2 - poprawa jakości
- Ghost Recon 4, I Am Alive
- Darksiders
- Dead to Rights Retribution
- Infinite Space - nie skończone
- Splatterhouse - nie skończone
Mam nadzieję, że dodatkowy czas, jaki dostali twórcy pomoże im zrobić jeszcze lepsze gry, jak w tym roku miało to miejsce przy okazji przesunięcia premiery Batmana. W końcu opóźniona gra jest taką tylko do momentu premiery, zaś złą zostaje zawsze.
O ile na te tytuły możemy jeszcze czekać, o tyle parę projektów w ogóle skasowano lub zawieszono.
Z naszego podwórka są to: Wiedźmin: Powrót Białego Wilka i They od CD Projektu/Metropolis. Na zachodzie na pewno największym niusem był koniec Duke Nukem Forever (no dobra, teoretycznie coś ma jednak powstać, ale chyba mało kto w to wierzy), poza tym mieliśmy zamknięcie obydwu oddziałów Pandemic, z których jeden pracował nad grą opartą na Mrocznym Rycerzu. Rare przestało robić Kameo 2, światła dnia nie ujrzy też DMC na PSP. World in Conflict finalnie nie pokazał się na konsolach tylko na PC, zaś Turok nie dostał kolejnej gry z serii. Grin pracowało nad Final Fantasy. Amerykański oddział Factor 5 też miał jakiś otwarty projekt...