Tym razem mamy okazję zobaczyć fragment poziomu w więzieniu, jest to czwarty lub piąty poziom w grze. Wcześniej była to baza Rangers, ale została przejęta przez Red Scorpion Militia. W filmie pokazano m.in. spotkanie z bohaterem niezależnym, które zaowocuje i w bliskiej przyszłości, czyli w czasie tej samej misji i jeszcze w przyszłości. Zaprezentowany jest także system umiejętności oraz wymiany i ekonomii, opartej zarówno o pieniądze jak i wymianę towarów.
Ciekawym pomysłem są opcjonalne misje, które można zdobyć przez uważne słuchanie radia - będzie ono grało ważną rolę w grze. Na przykładzie jednej z tych misji twórcy pokazują kilka różnych rozwiązań problemu chorej kobiety - wskazują też, że nie będzie systemu moralności, który cyferkami oceniałby gracza. Świat to zrobi. I faktycznie, chwilę później widać konsekwencje tego, co gracz zrobił. Potem zobaczycie jeszcze sposób na wykrywanie min za pomocą kóz. Oraz kolejny przykład na kilka rozwiązań problemu - do więzienia można wejść za opłatą, siłą lub po cichu, wyłączając alarm.
Nadal mógłbym ponarzekać na nieco sztywne animacje (zwłaszcza wilków), ale ogólne wrażenie Wasteland 2 robi bardzo dobre. Nie mogę się doczekać, kiedy zagram. Betatesty ruszą w październiku. Chyba do tego czasu zainstaluję sobie Fallout Tactics.
Paweł Kamiński
[inf. z Kickstartera]