175 godzin? Oto ile naprawdę zajmie nam przejście Cyberpunka 2077
Sieć rozpaliła się do czerwoności po wpisie jednego z pracowników CD Projektu, który poinformował, że gra sobie w Cyberpunka i nabił 175 godzin. O rany, czyli wiemy, jak długa jest gra, prawda?
Tweet Łukasza Babiela, szefa działu QA (czyli upraszczając - działu testów), wpisuje się wprost w szereg mikrowrzutek i mikrowypowiedzi CD Projektu Red, które w ostatnich dniach coraz gęściej krążąc po sieci. Bo gra skończona, bo trwa szlifowanie, bo czas na ostatnią(?) fazę nakręcania rozgłosu przed 10 grudnia, kiedy (nerwowy śmiech) "Cyberpunk 2077" ma się ukazać.
To ile naprawdę zajmie nam przejście Cyberpunka 2077? Jak dowiedziała się Polygamia od swoich tajnych źródeł, jedyna poprawna odpowiedź brzmi... to zależy. To zależy jak gracie i co robicie. Nie dajcie się nabrać na żadne próby wsadzenia tych "175 godzin" do jakiegokolwiek szablonu.
A skoro mowa o szablonach - spójrzcie na tabelkę ze strony howlongtobeat, dotyczącą przechodzenia czystego "Wiedźmina 3" bez dodatków:
Co nam mówi tabelka? Dokładnie to, co mówiłem wyżej - że zależy. Rozbieżności pomiędzy skupieniem się na fabule a fabułą i misjami pobocznymi jest dwukrotna. Kolejne kilkadziesiąt/kilkaset godzin dodajemy, gdy chcemy wyczyścić mapę ze wszystkiego.
Jak wyjaśnia Babiel na Twitterze: "To moje wciąż trwające podejście do gry na najtrudniejszym poziomie trudności przy spokojnym stylu grania". Dodaje też, że gra bardziej "stealth" i łupi wszystko, co się da. Co nam mówi tyle, co nic. Bo jak widać z tabelki wyżej, finisz "Wiedźmina 3" bez spinania się to 290/468 godzin, w zależności od nastawienia gracza. Ale, ale! Jest jednak parę rzeczy, które na pewno wiemy.
Cyberpunk 2077 - żelazne fakty
Tyle o spekulacjach, czas na fakty. O nich mówił Polygamii Paweł Sasko, Lead Quest Designer w CD Projekt Red. Cały wywiad tutaj, polecam, bo to skarbiec informacji o "Cyberpunku 2077", a ja wrzucam niżej kilka wyciętych zdań:
- Naszym celem było to, żeby gra miała odrobinę krótszy główny wątek niż w "Wiedźminie 3".
- Wątki poboczne pełnią w naszej grze rolę "wątku symultanicznego" - nie musisz rozwijać wątku głównego, by skończyć grę.
- Wszystkie wątki poboczne zajmą więcej niż główny wątek "Cyberpunka".
- W ramach questów poza wątkiem głównym masz trwające nawet kilka godzin side-questy, jest kilkadziesiąt tzw. minor-questów.
- Są też polowania na cyber-psycholi, ekwiwalent polowań na potwory w "Wiedźminie 3".
Zatem mamy grę, w której główny wątek jest krótszy od "Wiedźmina 3" i którą da się przejść tylko misjami pobocznymi. Czyli twórcy celują w to, aby fabułę dało się ukończyć w (opierając się na wynikach z tabelki) mniej niż 50 godzin. Ale wiadomo, że nikt się nie oprze wątkom pobocznym i swobodnemu zwiedzaniu Night City i okolic.
Co oznacza zatem 175 godzin? Długi czas dla tych, który interesuje tylko główny wątek. I bardzo krótki dla tych, którzy w "Wiedźminie 3" zostawili przeszło 400 godzin.