100 milionów pobrań Sonic Dash. Wiemy, dlaczego Sega przerzuca się na smartfony

W dwa lata od premiery grę pobrano na sto milionów urządzeń. I choć statystyczny gracz nie spędza z nią zbyt wiele czasu, to sukcesu nie można ojcom Sonica odmówić.

100 milionów pobrań Sonic Dash. Wiemy, dlaczego Sega przerzuca się na smartfony
marcindmjqtx

09.06.2015 | aktual.: 05.01.2016 15:02

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Podległe "Niebieskim" studio Hardlight stworzyło Sonic Dash w osiem miesięcy rękoma piętnastu osób. Porównajmy ten nakład prac do roboczogodzin włożonych w produkcję dużej konsolowe gry i - voila - mamy pierwszy (oprócz poważnych tarapatów finansowych) powód zmian w Sedze.

Drugi powód: dotarcie do stu milionów potencjalnych klientów. Wii U, na którym skupiła się ostatnimi czasy w konsolowym biznesie Sega, rozgościła się w niespełna 10 milionów domów. Gier sprzedano na nią łącznie milionów niecałe 57. ŁĄCZNIE. WSZYSTKICH GIER. OD WSZYSTKICH WYDAWCÓW. Ile z nich opchnęła SEGA? Na pewno mniej niż sto milionów.

I macie rację myśląc: "pobieranie gry w modelu F2P to nie to samo, co kupowanie normalnego tytułu w sklepie za 200 złotych." Lepiej dotrzeć jednak darmowym, tanim w produkcji Soniciem Dash do 100 milionów (potencjalnych) klientów, niż do 620 tysięcy dwoma pełno budżetowymi grami na Wii U i 3DS-a. Sonic Boom w wersjach Rise of Lyrics i Shattered Crystal sprzedał się bowiem na tyle słabo, że Sega musiała wrzucić je do jednego sprzedażowego worka z podpisem "620 tysięcy".

Czy w beczce mobilnego miodu jest jakaś łyżka dziegciu? Tak. Gracze spędzili z Sonic Dash łącznie 123 miliony godzin, co daje nieco ponad godzinę zabawy każdego statystycznego gracza. I choć statystycznie stojący na polu rolnik i krowa mają po trzy nogi (innymi słowy: statystyki nie są całkowicie miarodajne), to i tak problem z utrzymaniem przy sobie gracza widać jak na dłoni.

Sega zrobi jednak zapewne sporo podejść, żeby spróbować się go pozbyć.

[Źródło: Eurogamer]

Piotr Bajda

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.