100 000 000 (słownie: sto milionów) ludzi dziennie gra w gry mobilne Supercella

Wiadomo, Clash of Clans, Hay Day czy wydane niedawno Clash Royale to niezwykle popularne tytuły... Ale żeby aż tak?!

100 000 000 (słownie: sto milionów) ludzi dziennie gra w gry mobilne Supercella
Patryk Fijałkowski

Pobawmy się w liczby. Ostatni odnotowany rekord Steama, jeśli chodzi o liczbę grających w tym samym momencie graczy, wynosi niecałe 13 i pół miliona użytkowników.  Na ten wynik składało się ponad 6 tysięcy gier dostępnych na platformie Valve. Tymczasem Supercell operuje obecnie czterema tytułami: Clash of Clans, Hay Day, Boom Beach i Clash Royale. To w nie dziennie gra ponad 100 milionów osób.

Z kolei w Dotę 2 dziennie gra po około milion graczy. Jeśli chodzi o gry nie należące do Valve, przoduje Fallout 4, w którego grało jednocześnie 440 tysięcy użytkowników. Mówimy oczywiście tylko o pecetach, nie znamy wyników Xboksa One czy PlayStation 4, ale łatwo się domyślić, że raczej żadna z gier nie zbliża się do szalonego wyniku maszynek do robienia pieniędzy Supercella.

Obraz

No, może poza Minecraftem. W zeszłym roku, po zsumowaniu sprzedanych egzemplarzy hitu Mojang na pecety, Xboksy i urządzenia przenośne, wynik wynosił ponad 70 milionów kopii. A trzeba doliczyć jeszcze konsole PlayStation, niedawno wydaną wersję na Wii U... Tak, Minecraft może zbliżać się do wyniku Supercella, kiedy brać pod uwagę sprzedaż, ale i tak pewnie dziennie aktywnych użytkowników jest znacznie, znacznie mniej.

Puentą jest fakt, że liczby "tradycyjnych" gier są niczym przy absurdalnych wynikach gier mobilnych. Clash Royale tuż po wydaniu cieszyło się dużą popularnością na twitchu (gra mobilna!), a na iOS-ie niemal natychmiast stało się najczęściej ściąganą i najbardziej kasową grą. Na popularność tytułów Supercella z pewnością wpływa fakt, że są one freemium - czyli teoretycznie darmowe, ale z masą mikropłatności. A wiecie, że freemium jest wymysłem kanadyjskiego diabła, jeśli oglądaliście odcinek South Parka "Freemium Isn't Free"...

Tak czy inaczej - sto milionów graczy dziennie to niezwykle imponującą liczba. Wie to też Supercell, które przygotowało z tej okazji specjalny filmik, w którym dziękuje swoim odbiorcom i podkreśla skalę tego sukcesu w całkiem kreatywny sposób. Muszę przekazać podziękowania mojej babci - z tego co pamiętam, grała kiedyś w Hay Day, co tylko uświadamia mi, jak szerokie grono odbiorców mają te gry.

100 Million Thank Yous

[źródło: YouTube, Steam Charts, Polygon (1, 2)]

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (9)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.