10 gier dostępnych tylko na Wii, w które warto zagrać przed premierą Wii U
Wakacje to taki okres, kiedy ukazuje się znacznie mniej gier niż zwykle i gracze zazwyczaj wykorzystują ten czas na nadrobienie zaległości z minionych miesięcy. A może warto poświęcić wolny czas nie na nadrabianie czy przypominanie sobie pojedynczych tytułów, tylko na zaznajomienie się z biblioteką danej konsoli? Na przykład tak mało popularnego w Polsce Wii, na które wbrew pozorom ukazało się sporo świetnych gier, i warto dać im szansę - szczególnie że już za parę miesięcy czeka nas premiera Wii U.
28.07.2012 | aktual.: 15.01.2016 15:42
Co to: Kolorowa, różnorodna i niezwykle pomysłowo zaprojektowana platformówka. Do sprawdzonego systemu rozgrywki à la Mario 3D dochodzą zabawy grawitacją, przemieszczanie się pomiędzy planetami w kosmosie i interesujące wykorzystanie możliwości Wiimote'a.
Dlaczego warto zagrać: Po pierwsze, to Mario. Po drugie, to najwyżej oceniana gra na Wii. Po trzecie, to Mario w najlepszym wydaniu. Wystarczy?
Dodatkowe informacje: W 2010 roku ukazała się kontynuacja gry, wprowadzająca parę usprawnień względem i tak już bliskiego perfekcji pierwowzoru, dająca tonę nowych poziomów oraz dodająca do zabawy Yoshiego. Jeśli spodoba Wam się Super Mario Galaxy, "dwójki" po prostu nie macie prawa ominąć.
Rok wydania: 2007
Co to: Urocza, barwna przygodówka o podróżującym chłopcu Zacku i jego małpce Wiki, w której zagadki rozwiązujemy nie monotonnie przeklikując się między przedmiotami, lecz wykorzystując możliwości Wiimote'a.
Dlaczego warto zagrać: Bo to świeże i niespotykane wcześniej (ani później) podejście do gier przygodowo-logicznych. Wygląda jak prosta gierka dla kilkulatków, ale nie dajcie się zwieść pozorom - to wymagająca umysłowo produkcja, która powinna się spodobać także dorosłym.
Rok wydania: 2007
Co to: Przepełniona humorem odnoga serii Mario, w której od skakania po platformach ważniejsze są rozmowy z napotkanymi postaciami, fabuła, eksploracja świata i główkowanie.
Dlaczego warto zagrać: Bo to wspaniała, szalenie wciągająca przygoda - zarówno pod względem opowiedzianej historii oraz wykreowanego świata, jak i samej rozgrywki. No i ten fantastyczny humor!
Rok wydania: 2007
Co to: Bijatyka z udziałem bohaterów Nintendo i zaprzyjaźnionych postaci innych firm.
Dlaczego warto zagrać: Bo to bijatyka jedyna w swoim rodzaju, dająca zupełnie inne doświadczenia niż Tekken, Street Fighter czy Mortal Kombat, opatrzona unikatowym stylem. Świetna zabawa na długie godziny, zarówno w pojedynkę, jak i z innymi osobami.
Rok wydania: 2008
Co to: Kontynuacja dołączanego do każdej sztuki konsoli Wii Sports, będąca zbiorem kilkunastu sportowych minigier utrzymanych w wakacyjnym klimacie.
Dlaczego warto zagrać: Na Wii ukazała się cała masa gier imprezowych, sportowych i familijnych, ale trudno wybrać spośród tego grona naprawdę dobre gry. Takim wyjątkiem jest Wii Sports Resort - rozbudowane, dające wielką frajdę, idealne do zabawy w szerszym gronie i pokazujące, jak należy wykorzystywać potencjał kontrolerów ruchowych.
Rok wydania: 2009
Co to: Zestaw trzech osadzonych w konwencji SF gier (jednej wydanej na Wii i dwóch wypuszczonych na GameCube'ie) z serii, która stanowi wyjątkowe połączenie strzelaniny z platformówką kładącą nacisk na zagadki oraz eksplorację.
Dlaczego warto zagrać: Bo to perfekcyjna okazja, by stosunkowo małym kosztem nadrobić trzy fantastyczne produkcje. Zwłaszcza jeśli obmierzły Wam kolorowe i radosne gry, z których znane jest Nintendo.
Dodatkowe informacje: Wii dostało też Metroid: Other M, ale zebrała ona mniej entuzjastyczne opinie niż trylogia Metroid Prime. Niemniej, warto spróbować, bo to odmienne doświadczenie od tego, które daje kolekcja.
Rok wydania: 2009
Co to: Platformówka w najbardziej klasycznym wydaniu. Bieganie, skakanie, walka, zbieranie bananów, a całość oprawiona stylową, kolorową grafiką.
Dlaczego warto zagrać: jedno słowo - zabawa. Ta gra dostarcza niezliczonych pokładów miodu, radości i satysfakcji. Niezależnie od tego, czy jest się dzieckiem, czy ma się na karku już trochę lat, od początku do końca przechodzi się ją z uśmiechem na twarzy, nie mogąc się oderwać od konsoli.
Rok wydania: 2010
Co to: Strzelanina, w której ważną rolę odgrywają pojedynki na miecze. Łączy motywy futurystyczne z klimatami westernowymi i samurajskimi. Ta oryginalna mieszanka została oprawiona stylowym cel-shadingiem.
Dlaczego warto zagrać: Bo to gra wyjątkowa zarówno pod względem rozgrywki, jak i atmosfery. Choć przez większą część zabawy strzelamy i ciachamy mieczem, to dzięki ciekawym lokacjom i fenomenalnemu sterowaniu robiącemu użytek z Wii MotionPlus trudno tu o nudę. Rok wydania: 2010
Co to: Rasowy jRPG na miarę serii Final Fantasy, z potężną dawką patosu, rozbudowaną warstwą fabularną, turowymi walkami, imponującym światem i mnóstwem rzeczy do robienia.
Dlaczego warto zagrać: W zasadzie można tu wkleić zdanie z rubryki wyżej. Jeśli lubicie jRPG-i, to znajdziecie tu wszystko, czego potrzebujecie.
Dodatkowe informacje: Wii może się pochwalić dwoma najwyższej klasy jRPG-ami - poza Xenoblade Chornicles jest to The Last Story. Fani gatunku nie mają prawa ominąć żadnego z tych tytułów.
Rok wydania: 2011
Co to: Najnowsza odsłona kultowej serii, w której po raz kolejny wcielamy się w Linka i musimy uratować świat. Najważniejsza nie jest tu jednak fabuła, prosta i miałka przynajmniej na pierwszy rzut oka, ale rozbudowana i zróżnicowana rozgrywka, która czerpie z wielu gatunków i wprowadza własne, unikalne elementy.
Dlaczego warto zagrać: Podstawowe założenia serii od wielu lat nie ulegają większym przeobrażeniom i niektórzy mogą narzekać, że Nintendo znów doi swoją forsodajną krowę, ale prawda jest taka, że każda Zelda niezmiennie, od kilkunastu lat, daje wspaniałą rozrywkę. Niektórzy stawiają Skyward Sword nawet ponad słynną Okaryny czasu - najwyżej ocenianą grę w historii - i niech to posłuży za ostateczną rekomendację.
Dodatkowe informacje: Na Wii (oraz na GameCube'ie) ukazała się także Zelda: Twilight Princess. Zanim uruchomicie Skyward Sword, sprawdźcie tę odsłonę - to również rewelacyjna gra.
Rok wydania: 2011
Wii stanowi wspaniałe źródło niepospolitych i innowacyjnych gier, których próżno szukać na innych platformach. Jasne, najwięcej tu utrzymanych w specyficznym stylu produkcji spod dłuta Nintendo, które nie do każdego trafią, ale jeśli tylko dobrze się rozejrzeć, można znaleźć też sporo świetnych tytułów od innych producentów.
Te dziesięć wyróżnionych pozycji to tylko drobna potężnej, naprawdę atrakcyjnej biblioteki gier. Trzeba jeszcze napomknąć m.in. o dwóch absurdalnie zabawnych zbiorach minigier (WarioWare: Smooth Moves i Beat the Beat: Rhythm Paradise), parze wysokiej klasy horrorów pod postacią Project Zero 2: Wii Edition i Silent Hill: Shattered Memories, zakręconej serii No More Heroes, lekarskim cyklu Trauma Center, świetnych zręcznościowych wyścigach, takich jak Excite Truck czy Mario Kart Wii, brutalnym MadWorld, niezwykłej Muramasie, bardzo niedocenionych Fragile Dreams i Disaster: Day of Crisis czy całej gamie ociekających miodem platformówek, choćby New Super Mario Bros. Wii, Klonoa, A Boy and His Blob czy Kirby's Epic Yarn.
Jak widzicie, jest w czym wybierać - warto osobiście zakosztować tych i wielu innych, niewymienionych tu gier właśnie teraz, gdy na horyzoncie majaczy Wii U, a Wii można nabyć za naprawdę niewielkie pieniądze. Czekają Was zupełnie inne doświadczenia niż na PS3, X360 i PC.
A może jesteście już użytkownikami Wii? Macie swoje ulubione tytuły na tę platformę? Koniecznie podzielcie się nimi w komentarzach - być może skusicie innych czytelników do zaznajomienia się z tą odchodzącą powoli w niepamięć konsolą.