W tym roku nie zagramy w Shenmue 3
Zgadnijcie, dlaczego? Bo grę trzeba dopieścić/udoskonalić,/ulepszyć (niepotrzebne skreślić).
Najpierw w 2015 zakończyła się rekordowa zbiórka na Kickstarterze. W sierpniu zeszłego roku Adam Piechota pisał, że Deep Silver zostanie wydawcą Shenmue 3. Od tamtej pory wszyscy czekali na wieści od Ys Net. Możliwe, że coś pojawi się na tegorocznych targach E3, ale w samą grę, której data premiery już została przesunięta o rok (z końcówki 2017 na 2018) raczej prędko nie zagramy.
Póki co jednak studio oficjalnie poinformowało, że premiera będzie miała miejsce nie w tym roku, ale w następnym. I nie wiadomo, w którym kwartale. Jako przyczynę podaje dodatkowy czas potrzebny na dopieszczenie gry i osiągnięcie poziomu godnego takiego tytułu. Zaznacza też, że końcówka 2018 roku to nie jest dobry moment na premierę. Spider Man, Red Dead Redemption 2 to tylko niektóre tytuły, które zagoszczą u nas jesienią i możliwe, że Deep Silver nie chce z nimi rywalizować.
Co nam pozostaje? Może przypomnienie sobie poprzednich części, co będzie możliwe dzięki wydanym w tym roku remasterom, o których pisał w kwietniu Dominik?
Posunięcie Deep Silver może mieć jakiś związek z polityką THQ (które kupiło Deep Silver w lutym tego roku), polegającą na czekaniu i nie pchaniu się w premierami w miesiące obfitujące w głośne premiery AA. Parę godzin temu pisałam o tym, że inna gra studia, Metro: Exodus, również pojawi się później, niż obiecywano. Trochę to niepokojący trend, prawda? Póki co, nikt z THQ nie zająknął się nawet o planowanym anulowaniu któregoś z wielu projektów, ale może coś jest na rzeczy?