Star Wars Battlefront 2 najpopularniejszą grą E3? Na to wskazuje YouTube
W dziesiątce najczęściej oglądanych i omawianych tytułów nie zabrakło też trochę niespodzianek.
Targi E3 są już za nami. Wrzawa po tych wszystkich zapowiedziach, zwiastunach, newsach i konferencjach będzie pewnie jeszcze chwilę opadać. YouTube zebrał już jednak wyniki i postanowił opublikować listę najpopularniejszych targowych gier.
Na jakiej zasadzie stworzono ten ranking? Wytyczną była oczywiście łączna liczba wyświetleń; pod uwagę brano zarówno oficjalne zwiastuny czy prezentacje rozgrywki, jak i materiały od mediów i fanów omawiające dany tytuł. W rezultacie zwycięzcą E3 został Star Wars Battlefront 2. Sam zwiastun był najpopularniejszym wideo targów, zgarniając niemal osiem milionów wyświetleń (teraz już prawie 9,5).
Star Wars Battlefront II: Official Gameplay Trailer
Siła marki? Prawdopodobnie tak. Przystępność? Z pewnością. Poza tym obietnice twórców naprawdę wzbudzają nadzieje - uwzględnienie prequelów, bezpłatne DLC, całkiem rychła premiera... Nie dziwi mnie, że to właśnie Battlefront mógł być na YouTubie najgorętszą grą targów. Drugie miejsce też nie jest zaskoczeniem - Assassin's Creed Origins. Mało tego, to właśnie powrót Asasynów prędzej widziałbym na piedestale. Znam ludzi, którzy nie tyle są graczami, co po prostu grają w Assassin's Creedy. Tylko. Jeśli zaś chodzi o resztę gorącej dziesiątki...
- Star Wars Battlefront II
- Assassin's Creed Origins
- FIFA 18
- Call of Duty: WWII
- God of War
- Super Mario Odyssey
- Spider-Man
- Anthem
- Need for Speed Payback
- Dragon Ball Fighter Z
W oczy na pewno rzuca się zaskakująca przewaga produktów od EA. O ile z perspektywy "core'owych" graczy konferencja Elektroników była raczej nudna, o tyle aż cztery tytuły firmy znalazły się na liście najczęściej oglądanych gier na YouTubie. Pokazuje to, że EA to przede wszystkim wydawca z bardzo silnymi markami, popularnymi też (przede wszystkim?) wśród osób, które nie siedzą po uszy w świecie gier. FIFA 18 na trzecim miejscu najpopularniejszych gier E3? Jaaasne...
Super Mario Odyssey - Game Trailer - Nintendo E3 2017
Co ciekawe, do rankingu załapał się też Dragon Ball Fighter Z. Bijatyka na zwiastunach wygląda jak spełnienie marzeń każdego fana mangi/anime, który wiele lat temu prał wrogie pyski w Mugenie. Ale żeby gra odbiła się aż takim echem? Sentymenty i powrót marki w postaci Dragon Ball Super muszą robić swoje. Warto też zaznaczyć, że choć Super Mario Odyssey wylądował na piątym miejscu, to sam zwiastun gry na liście YouTube'a jest zaraz za Battlefrontem 2 z 5,5 milionami wyświetleń. A materiał Nintendo pojawił się dopiero kilka dni po Gwiezdnych wojnach. Zresztą, w tym momencie ma już nawet więcej wyświetleń niż Battlefront (prawie dziesięć milionów).
Tak czy inaczej lista pokazuje, że to co zdaniem graczy najciekawsze może dosyć mocno rozmijać się z tym, co jest najpopularniejsze. YouTube udostępnił też listę najczęściej oglądanych zwiastunów E3, choć jak pokazuje przykład Mario, te liczby dosyć szybko się dezaktualizują.
- Star Wars Battlefront 2: Official Gameplay Trailer - 7,9 milionów
- Super Mario Odyssey - Game Trailer - Nintendo E3 2017 - 5,5 milionów
- Marvel's Spider-Man (PS4) 2017 E3 Gameplay - 4,5 miliony
- FIFA 18 | THE JOURNEY: HUNTER RETURNS | OFFICIAL TEASER TRAILER - 4 miliony
- Need for Speed Payback Official Gameplay Trailer - 3,4 milionów
- Official Call of Duty®: WWII – Multiplayer Reveal Trailer - 3,3 milionów
- Forza Motorsport 7 - E3 2017 - 4K Announce Trailer - 3,1 milionów
- Mario + Rabbids Kingdom Battle: E3 2017 Announcement Trailer | Ubisoft [US] - 3 miliony
- South Park: The Fractured But Whole: E3 2017 Official Trailer – Time to Take a Stand | Ubisoft [US] - 2,7 milionów
- Assassin's Creed Origins: E3 2017 Gameplay Trailer [4K] | Ubisoft [US] - 2,6 milionów
Patryk Fijałkowski