Resident Evil 7 - zapowiedź

Wszystko o Resident Evil 7. Podstawowe informacje i ciekawostki, data premiery, zarys fabuły.

Resident Evil 7 - zapowiedź
Paweł Olszewski

Resident Evil 7 (znany także jako Resident Evil 7: Biohazard) to zarazem kolejna część legendarnej serii Capcomu, co jej nowoczesny remake. Gra odrzuca wiele elementów z kilku późniejszych odsłon, jak nacisk na akcję i dynamiczne sekwencje wypełnione QTE. Przywraca za to blask wyznacznikom pierwowzoru - zagadkom logicznym czy poczuciu zaszczucia - ale z zupełnie świeżym podejściem. Wzorując się na ostatnich hitach gatunku (Obcy Izolacja), rozgrywka prowadzona jest z pierwszej perspektywy. Przed przeciwnikami często trzeba uciekać, a skradanie wypada korzystniej niż walka. Wprowadza do kanonu nowe postaci oraz lokację - posępną wieś na podmokłych terenach Luizjany. Jest także jednym z ważniejszych tytułów dla technologii VR.

Minimalne wymagania:

System: Windows 7, 8.1 lub 10 w wersji 64-bitowej

Procesor: Intel Core i5-4460 2.70 GHz lub AMD FX-6300

Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 760 lub AMD Radeon R7 260x

Pamięć RAM: 8 GBRekomendowane wymagania:

System: Windows 7, 8.1 lub 10 w wersji 64-bitowej

Procesor: Intel Core i7 3770 3.4 GHz lub AMD

Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 960 lub AMD Radeon R9 280X

Pamięć RAM: 8 GB

Fabuła Resident Evil 7: Biohazard - wbrew popularnej opinii - nie neguje wydarzeń z poprzednij odsłon cyklu. Rozgrywa się po Resident Evil 6. Gracz przejmuje kontrolę nad nową postacią w serii, Ethanem, który w poszukiwaniu zaginionej żony trafia do zniszczonej rezydencji w zapomnianych rejonach Luizjany. Nie jest wyszkolonym żołnierzem, nie posiada bojowych umiejętności swoich poprzedników. Tam po raz pierwszy natrafi na chorą psychicznie rodzinę kanibali Bakerów, którzy swój debiut zaliczyli już w dwóch szalenie popularnych demach wydanych na przestrzeni 2016 roku. Poprzez poznawanie losów innych nieszczęśników, jacy wcześniej trafiali na te ziemie, oraz klaustrofobiczną zabawę w kotka i myszkę z morderczą familią Ethan dowie się, jaka jest przeszłość Bakerów, co spowodowało ich "nietypowe" zachowanie, a także jaki los spotkał jego ukochaną.

Ze względu na perspektywę FPP zabawa w Resident Evil 7 przypomina produkcje z podgatunku "hide and seek", z których zasłynęło w ostatniej dekadzie studio Frictional Games, autorzy Penumbry, Amnesii lub Somy. W przeciwieństwie do nich jednak Ethan, główny bohater gry, ma dostęp do szerokiego arsenału broni, między innymi pistoletów, miotaczy ognia, shotgunów, ładunków wybuchowych oraz piły łańcuchowej. Zgodnie ze słowami twórców nie oznacza to od razu produkcji pełnej wymiany ognia. Istotnym elementem jest tutaj poczucie niepewności, unikanie kontaktu z antagonistami, chowanie się i skradanie.Seria, zgodnie z powszechnymi żądaniami fanów, wraca także na pierwotne tory. Kładzie duży nacisk na rozwiązywanie zagadek, niczym w trylogii z pierwszego PlayStation. Wracają również niektóre symbole serii, na przykład roślinki lecznicze. W niepamięć odeszły za to quick time eventy (QTE), polegające na szybkim wciskaniu wskazanych przez grę klawiszy, tak popularne w częściach od "czwórki" do "szóstki". Grę można w całości ukończyć na goglach VR, których wsparcie jest silnym elementem kampanii reklamowej.

Po wydaniu znienawidzonego przez fanów Resident Evil 6 w Capcom rozpoczęły się dyskusje na temat przyszłości serii. Pracownicy rozumieli, że stracili kontrolę nad skalą ostatniej gry - gdzie widzieliśmy ataki bioterrorystyczne na całym świecie, wielkie bitwy oraz gigantycznych, kilkupiętrowych przeciwników. W wyniku tego typu atrakcji seria straciła swój pierwotny urok. By zapobiec podobnej sytuacji, Jun Takeuchi, producent wykonawczy Resident Evil 7, próbował rozebrać grę do jej rdzenia: horroru, przywrócić na dawny, wytęskniony tor. Stąd pomysł na akcję, która ograniczona będzie do jednej lokacji (Luizjany) i którą obserwujemy z pierwszej perspektywy.

Prace nad grą rozpoczęły się w 2014 roku. Na jej potrzeby zbudowano nowy silnik graficzny, RE Engine, skoncentrowany również na technologii VR, choć, jak twierdzą twórcy, podjęli decyzję o perspektywie FPP zanim postanowili, że nowa gra będzie wspierać również rzeczywistość wirtualną. Projekt wykorzystywał technologię fotogrametrii, czyli trójwymiarowego skanowania rzeczywistych modeli, przyspieszającą proces tworzenia oprawy wizualnej. Podobnie dzięki niej powstała ponad połowa obiektów w grze. Problemem była sama Luizjana, do której - ze względu na rozmiary ekipy oraz sprzętu - nie można było przenieść prac.

Po raz pierwszy Resident Evil 7: Biohazard został zaprezentowany na targach E3 w Los Angeles w 2015 roku jako interaktywne doświadczenie VR pod tytułem KITCHEN (jego związek z kultową serią zatajono przed publicznością). Był to swoisty eksperyment, by sprawdzić, jak nowy silnik i świeże podejście spodoba się graczom, bez tworzenia zbyt prędkiego szumu wokół prawdziwej gry. Media oraz inni uczestnicy targów o KITCHEN wypowiadali się bardzo pozytywnie. Tego samego roku w oficjalnym oświadczeniu od Capcom ogłoszono, że grupa zajmująca się zazwyczaj serią Resident Evil (Development Division 1) będzie pracować nad projektami dla technologii VR. Tak naprawdę jednak była to przykrywka dla rozpoczęcia pełnych prac nad "siódemką".

Podczas E3 w 2016 roku ujawniono, że KITCHEN był w rzeczywistości wczesnym demem nowej odsłony Resident Evil, a nowemu materiałowi z gry towarzyszyła garść wiadomości na temat jej developmentu. Jako reżysera projektu wskazano Koshiego Nakanishiego (Resident Evil: Revelations) oraz zdradzono, że nad produkcją czuwa załoga złożona ze stu dwudziestu osób. Po raz pierwszy na ważniejsze stanowisko przyjęto twórcę z zachodu. Był to Richard Pearsey, scenarzysta dodatków fabularnych do F.E.A.R. oraz Spec Ops: The Line. Resident Evil dostał także finalną datę premiery.

  • tytuł gry to połączenie obu wcześniejszych wersji regionalnych tytułów całej serii. Na anglojęzycznym rynku znamy te gry jako Resident Evil, podczas gdy na rynku azjatyckim cykl od początku nazywał się Biohazard. Ich połączenie ma być także wskazówką dotyczącą kilku tajemnic fabuły
  • gra jest jednym z ważniejszych elementów promocji gogli VR. Ze względu na czasową ekskluzywność dla Sony nie ukaże się na konkurencyjne urządzenia do 2018 roku
  • Resident Evil 7 zaczynał swój żywot jako KITCHEN, jedno z krótkich "horrorowych doświadczeń VR", siejące przerażenie na wszystkich branżowych targach. Wskazówką w tytule miało być "t" w kształcie siódemki
  • gra jest jedenastą pełnoprawną odsłoną cyklu Capcomu, a zarazem pierwszą (jeśli nie liczyć "celowniczków" i obskurnego Gun Survivor) z perspektywą pierwszoosobową
  • pierwsze demko "siódemki", Beginning Hour, stało się szalenie popularne wśród graczy. Chociaż jego zawartość nie pojawiła się w pełnej grze, społeczność stworzyła masę teorii spiskowych na jego temat. Dopiero w grudniu 2016 zagadka została rozwiązana
  • japońska grupa rockowa L'Arc-en-Ciel specjalnie dla gry nagrała swój utwór "Don't Be Afraid"
Źródło artykułu:Polygamia.pl
zapowiedziresident evilps4
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.