PlayerUnknown’s Battlegrounds już działa na Xboksie One!
Czy mocno ustępuje wersji pecetowej?
O powstającym na Xboksa One porcie fenomenu ostatnich miesięcy - gry PlayerUnknown’s Battlegrounds - dowiedzieliśmy się już jakiś czas temu. Od tego czasu jednak, pomijając krótką wzmiankę na E3, nic się o tej wersji nie mówiło. Nieznana pozostaje także wciąż data premiery. Czy oznacza to, że na zagranie w Battlegrounds na konsoli przyjdzie nam jeszcze długo poczekać? Niekoniecznie.
Stwierdził odpowiedzialny za grę Brendan “PlayerUnknown” Greene w wywiadzie z serwisem Eurogamer.net.
Ostatecznie jednak konsolowa wersja gry wcale niekoniecznie będzie obsługiwać taką samą liczbę graczy jak pecetowa. Twórców czeka jeszcze trochę pracy związanej z optymalizacją gry. Ostatecznie o liczbie graczy i innych szczegółach zdecydują jej rezultaty (a trzeba pamiętać, że gra - która do działania w 60 klatkach potrzebuje dobrego peceta - uruchamiać ma się także na zwykłym Xboksie One).
Tak czy inaczej, aktualnie tworzące PlayerUnknown’s Battlegrounds koreańskie studio Bluehole koncentruje się przede wszystkim na ukończeniu prac nad pecetową wersją gry. Jak wyjawia Green, wersja konsolowa to w tej chwili odpowiedzialność zaledwie 5-osobowego, hiszpańskiego zespołu Anticto.
A kiedy można się spodziewać wydania konsolowej wersji? Tego wciąż nie wiadomo. Wiadomo za to, że ukaże się ona początkowo w ramach programu Game Preview, analogicznego do Early Access na Steamie.
Wyjście z Early Access na PC planowane jest zaś na koniec tego roku. Można się więc spodziewać, że dopiero wtedy twórcy z pełną parą wezmą się za prace nad wydaniem konsolowym. Miejmy nadzieje, że ukaże się ono niewiele później.
Green zapowiadał też wcześniej, że interesuje go wprowadzenie możliwości grania pomiędzy właścicielami pecetów a Xboksów One. Ostatecznie jego implementacja zależeć ma jednak od możliwości znalezienia rozwiązań, wyrównujących szanse na obu platformach.
Dominik Gąska