Moda na moda - Geralt jak Garrett, tygrysy i goryle oraz garść nostalgii
Żeby nie było, że gracze tylko siedzą i narzekają.
To, co podoba mi się w społeczności graczy, to upór w udoskonalaniu ukochanych tytułów. Potrafią spędzić miesiące a nawet całe lata na tworzeniu - w domu, na prostym sprzęcie - rozszerzenia do gier, modów, dodatków i wielu szalonych rzeczy, na które deweloperom albo nie starczyło czasu, albo chęci - albo po prostu byli w jakiś sposób ograniczeni umową z wydawcą.
Modderzy często nie biorą za swoją pracę żadnego wynagrodzenia, nikt im nie każe tego robić. Wszystko wypływa z czystej miłości do tytułu. Podobny szacunek mam do cosplayerów, którzy wczuwają się w postacie.
Nie o każdym modzie warto pisać, a i czasami ambitne projekty potrafią zderzyć się z rzeczywistością. Są ograniczenia, których po prostu nie da się przeskoczyć. Ale w ciągu ostatnich dwóch tygodni pojawiło się kilka doniesień o projektach, za które warto trzymać kciuki.
Spyro w Half-Life
Magic Nipples przeniósł postać smoka do świata Half-Life.
Dodatek nie jest jeszcze gotowy, by puścić go w świat. Póki co autor musi dokończyć kilka innych projektów - np. ulepszenie grafiki Half-Life'a. O Spyro mówi, że będzie to postać w pełni grywalna, np. broń złapie w zęby, nie będzie za to mógł prowadzić rozmów, co ma wpłynąć na rozgrywkę.
Black & White 2 "Remastered"
Modder Boxhead78 jest autorem modyfikacji Black&White 2 Redux. Umieścił niedawno kilka poprawek, m.in. goryla i tygrysa, które będą nowymi Chowańcami. Podciągnął poziom trudności, udoskonalił SI i ogólnie ulepszył grafikę.
Wiedźmin ewidentnie ze szkoły Kota
Z kolei dzięki modderowi o nicku SkacikPL Wiedźmin zyska zdolność skradania się. Skacik PL stworzył bowiem aktualizację do modu Wiedźmina 3 pod nazwą Devil's Pit. Mod ów umożliwiał eksplorację jaskiń w kamieniołomie Diabli Dół, teraz jednak wzbogaci on rozgrywkę o mechanikę skradania się. Wrogowie staną się neutralni, zauważą gracza dopiero, gdy ten zbliży się na odległość mniejszą niż 20 metrów. Co więcej, SkacikPL ustalił kąt pola widzenia - 55 stopni - oraz wprowadził zmianę parametrów widzenia w zależności od warunków pogodowych, oświetlenia i pory dnia.
Poniżej możecie ocenić, jak działa mechanika w trakcie rozgrywki. Mod nie jest jeszcze gotowy.
Witcher 3 - Stealth mechanics in Devil's Pit mod
Heroes of Might and Magic II
A oto ciekawy rodzaj moda, który przenosi dość starą grę na silnik równie wiekowej: Heroes of Might and Magic II (1996 rok) pojawi się na silniku trójki (1999). Grupa fanów z Polski i Rosji połączyła siły i stworzyła mod pt. The Succession Wars.
Heroes of Might and Magic III: The Succession Wars v0.8 Official Trailer
Jest to spory projekt, który powstaje od 10 lat. Od nowa zostały stworzone miasta, modele jednostek i pola bitwy. Zmienią się statystyki jednostek, ceny budynków oraz ogólny balans gry. Modderzy planują dodać do The Succession Wars trzy nowe frakcje: wiedźmy, derwiszów i heretyków oraz aż 45 nowych jednostek. Prace nad modem zbliżają się ku końcowi i premiera przewidywana jest na ten rok.
S.T.A.L.K.E.R.
Gracze nie mogą doczekać się drugiej części, więc siedzą i dłubią nad tym, co mają. Niedawno wyszedł mod pod nazwą ABR, który podkręca atmosferę części Zew Prypeci. Czyni zjawiska pogodowa piękniejszymi, dodaje też opcję widzenia w nocy. Dzięki niemu gra zyskuje klimat horroru.
ABR Mod Release Trailer
Tak oto przedłuża się życie gry - czasami w sposób, którego twórcy nigdy by nie przewidzieli.
Fallout Cascadia
Wielbiciele klimatów post-apo pracują w pocie czoła nad obszernym modem do czwartej części Fallouta. Będzie się on zwał Fallout Cascadia i zawierać ma Seattle, nową lokację o powierzchni 18 km kwadratowych. Dodatkowo mod ulepsza ogólną grafikę gry, tekstury przedmiotów i otoczenia.
Fallout: Cascadia - Official Teaser Trailer
Co więcej, mod wprowadzi też spora zmianę w mechanice gry. Pojawi się usprawniony system dialogów oraz umiejętności wzorowany na dwóch pierwszych częściach serii.
Data premiery nie jest jeszcze znana, podobnie jak opinia Bethesdy odnośnie do moda.