Fortnite vs PUBG - garść statystyk
Co się zmieniło po tym, jak Fortnite i PUBG pojawiły się na urządzeniach mobilnych?
Bloomberg opublikował fragmenty analizy Fortnite i PUBG, dokonanej przez SensorTower, więc przygotujcie się na grube liczby.
Przede wszystkim, Epic Games może być zadowolone z decyzji wprowadzenia mobilnej wersji gry, gdyż od końca kwietnia zebrał 92 miliony ze sprzedaży. Dla porównania, mobilny PUBG przyniósł 19 milionów.
Jest to nieco szokujące, ponieważ Fortnite nie pojawił się jeszcze na Androidzie, zaś ilość pobrań jest mniejsza niż w przypadku dziecka Bluehole i przedstawia się następująco: 3,4 miliona do 23,3 milionów, przy czym Chiny nie są brane pod uwagę (pewnie dlatego, że wtedy pojawiły by się jakieś trudne do ogarnięcia umysłem liczby). Jaki może być powód takich wyników? Najprawdopodobniej gracze wydają sporo pieniędzy na zakupy wewnątrz gry - wszystko, co umożliwia zmianę wyglądu na bardzo oryginalny i dający możliwość wyróżnić się z tłumu.
Jeśli chodzi o rozłożenie pod względem regionów, to największą popularnością cieszy się Fortnite w USA - ponad 60 % przychodów pochodzi z tego kraju (SensorTower podaje dane na końcówkę czerwca). Z kolei królestwo PUBG leży w Azji, a wygrywa konkretnie w Japonii (17% wpływów).