Cuphead to nie tylko obiecująca gra, ale i "być albo nie być" jej twórców

Deweloperzy postanowili zaryzykować po niezwykle ciepłym przyjęciu na E3 w 2015.

Cuphead to nie tylko obiecująca gra, ale i "być albo nie być" jej twórców
Patryk Fijałkowski

03.07.2017 16:36

Cuphead powstaje długo. Sam miałem okazję pograć w niego podczas dwóch Gamescomów, a i na najbliższym gra będzie jeszcze miesiąc przed premierą. Wszystko przez to, że zmieniła się koncepcja i zamiast gry złożonej z samych starć z bossami, otrzymamy pełną platformówkę. To bardzo duża transformacja, szczególnie kiedy weźmiemy pod uwagę, że gra nie tylko wygląda jak kreskówka z lat 30., ale i podobnie powstaje - każda klatka każdej animacji jest bowiem rysowana ręcznie. Wiecie, trochę jak w również opóźnionym South Park: The Fractured but Whole.

Między innymi o tym opowiedział Chad Moldenhauer, jeden z założycieli studia, w wywiadzie dla GamesRadar. Nieważne czy mamy do czynienia ze spektakularnym bossem zajmującym cały ekran, czy malutkim, standardowym przeciwnikiem w rodzaju kwiatka - oba modele potrzebują ponad stu narysowanych klatek animacji, żeby ożyć w świecie gry.

Cuphead E3 2015 Trailer for Xbox One

Szacunek. W takim układzie nie dziwota, że gra wygląda tak niesamowicie. I że tyle zajmuje jej przygotowanie. Moldenhauer wraz z bratem i jeszcze jedną osobą tworzył Cupheada po godzinach, w ramach hobby. Dopiero gdy gra została przyjęta z takim entuzjazmem po E3 w 2015, deweloperzy postanowili porzucić dawne prace i wziąć hipotekę na dom. To pozwoliło im pracować nad Cupheadem w pełnym wymiarze godzinowym. StudioMDHR rozrosło się z trzech osób do dwudziestu.

Deweloperzy postawili zatem wszystko na jedną kartę. Osobiście im się nie dziwię. Łatwo dostrzec, że w Cupheada włożyli całe swoje serce, mają więc prawo iść za jego głosem. Po zagraniu w jeden z platformowych poziomów Cupheada zacząłem nabierać nieco obaw... Ale to było już kawał czasu temu.

Twórcy nie bez powodu tyle czasu siedzieli cicho. Moldenhauer wyjawił zresztą, że odejście od koncepcji boss rusha było w rzeczywistości powrotem do początkowych założeń Cupheada. Ojcowie gry od początku chcieli zrobić pełnoprawną platformówkę; nie mieli zwyczajnie środków, by się za to zabrać.

Cuphead Announcement Trailer | Xbox One | Windows 10 | Steam

No to teraz mają swój czas by pokazać, że potrafią. Trzymam za nich kciuki, aż bieleją knykcie*. W Cupheada zagramy nareszcie 29 września na Xboksie One i PC.

Patryk Fijałkowski

* święty jak papież to nie znajdziesz dzisiaj nigdzie!

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.