Assassin’s Creed Origins jednak bez 4K na Xboksie One X

No i zaczyna się.

Assassin’s Creed Origins jednak bez 4K na Xboksie One X

14.06.2017 | aktual.: 14.06.2017 19:33

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Od oficjalnego ujawnienia Xboksa One X podczas konferencji na targach E3 Microsoft podkreśla, że jest to konsola zdolna do wyświetlania obrazu w prawdziwym 4K. Zapewnia również, że wsparcie dla tej rozdzielczości pojawi się w grach, wydawanych przez Microsoft (nawet produkcje wydane już na Xboksa One, jak Gears of War 4 czy Halo Wars 2, mają dostać patche, dodające jej obsługę).

A co z tytułami innych producentów? Cóż, mamy pierwszy sygnał wskazujący na to, że może nie być aż tak różowo, jak chciałby gigant z Redmond mówiąc o „najpotężniejszej konsoli w historii”. Wsparcia dla natywnego 4K nie doczeka się jedna z gier, prezentowanych na konsoli Microsoftu - Assassin’s Creed Origins.

[4K] Assassin's Creed Origins: Xbox One X Tech First Look!

Podaje Digital Foundry, regularnie zajmujące się analizą technicznej strony gier.

Renderowanie szachownicowe (checkerboarding) polega na wyświetlaniu na przemian co drugiego piksela w każdej klatce (jak na szachownicy, stąd nazwa). Można je więc w pewnym sensie porównać do stosowanego kiedyś przeplotu (wtedy chodziło o wyświetlanie na przemian co drugiej linii). Efektywna rozdzielczość w każdej klatce wynosi więc połowę 4K, ale w ruchu różnica może być niewielka.

Technika ta powszechnie stosowana jest w przypadku tytułów ze wsparciem dla 4K na PlayStation 4 Pro i przynosi tam bardzo dobre rezultaty. Niekoniecznie więc informacja o zastosowaniu jej w nowym "asasynie" na Xboxa One X jest powodem do rwania sobie włosów z głowy.

Obraz

Ale tak czy inaczej - Microsoft obiecał coś więcej niż PS4 Pro. Phil Spencer w niedawnym wywiadzie stwierdził, że Xbox One X gra w innej lidze niż konsola Sony („w Pro widzę raczej konkurencję dla Xboksa One S niż X”, powiedział), a tu takie kwiatki.

Szczególnie, że akurat tę grę pokazywali na swojej konferencji…

Dominik Gąska

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Komentarze (22)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.