Zyski z cyfrowej dystrybucji wzrosły dzięki premierom nowych konsol

Podsumowanie sprzedaży gier, dodatków, subskrypcji itp. w dystrybucji cyfrowej w listopadzie pokazuje, że gracze z całego świata zapłacili łącznie 1,06 miliarda dolarów (ponad 3,2 miliardy złotych). W tym samym miesiącu rok temu wynik był o 25 procent niższy. Głównym powodem takiego nagłego wzrostu jest sprzedaż produktów dedykowanych konsolom PlayStation 4 i Xbox One, które debiutowały na rynku w drugiej połowie listopada.

Jakub Zagalski

Serwis Venturebeat, powołując się na analizę SuperData Research podaje, że sprzedaż cyfrowych treści na PC i konsolach przyniosła w listopadzie 325 milionów dolarów, czyli o 41 procent więcej niż w roku ubiegłym. Zdaniem analityków dobrym posunięciem ze strony wydawców gier na nowe konsole było równoczesne wypuszczenie edycji pudełkowych i cyfrowych. Za przykład podano nową odsłonę Call of Duty - serii, która tradycyjnie trafiała do e-sklepów kilka miesięcy po premierze gry na płycie.

Można również założyć, że Sony dorzuciło do ogólnego wyniku zwiększone zyski ze sprzedaży abonamentu PS Plus. Subskrypcja nie jest oczywiście obowiązkowa, ale w przypadku PlayStation 4 posiadanie jej jest wymagane, kiedy chcemy grać po sieci.

Gry społecznościowe zarobiły na siebie w listopadzie 169 milionów dolarów, zaś gry MMO z płatną subskrypcją "zaledwie" 81 milionów dolarów. Co ciekawe, wieloosobowe gry free to play radziły sobie w listopadzie o 17 procent gorzej niż w miesiącu poprzednim, kończąc z wynikiem na poziomie 217 milionów dolarów. Według analityków grono odbiorców tego typu produkcji nie zmniejsza się (około 45 milionów użytkowników aktywnych miesięcznie), jednak przeciętny użytkownik wydał na rozrywkę o 10 procent mniej niż w październiku.Goodgame Empire - udowodnij, że jesteś prawdziwym strategiem

Źródło artykułu:WP Gry

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.