Serwis Venturebeat, powołując się na analizę SuperData Research podaje, że sprzedaż cyfrowych treści na PC i konsolach przyniosła w listopadzie 325 milionów dolarów, czyli o 41 procent więcej niż w roku ubiegłym. Zdaniem analityków dobrym posunięciem ze strony wydawców gier na nowe konsole było równoczesne wypuszczenie edycji pudełkowych i cyfrowych. Za przykład podano nową odsłonę Call of Duty - serii, która tradycyjnie trafiała do e-sklepów kilka miesięcy po premierze gry na płycie.
Można również założyć, że Sony dorzuciło do ogólnego wyniku zwiększone zyski ze sprzedaży abonamentu PS Plus. Subskrypcja nie jest oczywiście obowiązkowa, ale w przypadku PlayStation 4 posiadanie jej jest wymagane, kiedy chcemy grać po sieci.
Gry społecznościowe zarobiły na siebie w listopadzie 169 milionów dolarów, zaś gry MMO z płatną subskrypcją "zaledwie" 81 milionów dolarów. Co ciekawe, wieloosobowe gry free to play radziły sobie w listopadzie o 17 procent gorzej niż w miesiącu poprzednim, kończąc z wynikiem na poziomie 217 milionów dolarów. Według analityków grono odbiorców tego typu produkcji nie zmniejsza się (około 45 milionów użytkowników aktywnych miesięcznie), jednak przeciętny użytkownik wydał na rozrywkę o 10 procent mniej niż w październiku.Goodgame Empire - udowodnij, że jesteś prawdziwym strategiem