Zobacz możliwości Dunia Engine – silnika FarCry’a 2!
Pierwsza część produkcji FarCry pod względem graficznym miażdżyła wszystko. Wraz z jej premierą, komputerowi gracze mieli prawdziwy powód do dumy, bowiem oprawa graficzna tegoż właśnie tytułu, posiadaczy zarówno PlayStation 2 jak i pierwszych Xbox’ów przyprawiała o dreszczyk emocji oraz nutkę zazdrości. Nic więc dziwnego, że wraz z drugą częścią gry, gracze spodziewają się również ogromnego liścia prosto w twarz, którego zaserwuje im miażdżąca oprawa audio-wideo. Warto dodać, że już nie Crytek odpowiedzialny jest za sequel, lecz firma Ubisoft.
I tak oto, do pierwszych technologicznych wzmianek na temat użytego silnika graficznego, dotarliśmy dzięki witrynie Far Cry 2 Headquarters, która to wszystkim zainteresowanym zaserwowała filmiki oraz porównawcze screenshoty z samej z gry. Dzięki najnowszym materiałom, dowiedzieliśmy się, że w produkcji wystąpi dynamiczny cykl dnia i nocy, zmienne warunki pogodowe czy chociażby wegetacja wszelkiej roślinności (!).
Autorski engine Dunia jak widać świetnie radzi sobie z motywami zaczerpniętymi z samego Crysis’a. Miejmy nadzieję jednak, że FarCry 2 okaże się grą lepszą od najnowszego dziecka Crytek’a, bowiem ten według mnie – delikatnie, ale jednak – zawodzi.